Vecka 24

Vecka 24

Bebisen ? Nu börjar det bli trångt, bebisen är 21 cm och väger omkring 600 g. Nu börjar nästa viktiga utvecklingsstadium av bebisens hjärna. Undvik all alkohol, om du röker bör du sluta genast. Balansorganen i örat har utvecklats och redan nått vuxenstorlek. Bebisen vet vad som är upp och ner, du känner hur den vrider och vänder sig i magen.
Skulle barnet  födas nu har det 20-25% chans att överleva. Det är fortfarande litet, finlemmat och alldeles hårigt. I kroppen har vita blodkroppar börjat bildas och dess funktion är att bekämpa infektioner.

Du ? Livmoderns mått är mellan 22 och 25 cm och mäter 4 till 5 cm ovanför naveln. Magen växer och putar. Om du har mycket magmuskler sen innan graviditeten så kan du klara dig ganska bra. Har du inte det så finns det bra övningar för gravida magar också. Det kan dra och smärta runt livmodern och ner mot ljumsken. Det är lätt att drömma mycket livliga drömmar just nu, det kan vara det undermedvetna som förbereder dig på att ett nytt liv väntar.
Hormonnivåerna i kroppen börjar plana ur och humöret brukar jämna ut sig.

____

Det syns lite ytligt utapå magen när den lill* sparkar.
Men inte så nån annan hinner se. Man måste ligga och stirra ett bra tag...
Fick världens sendrag/kramp i vaden här om natten.
Jag bara skrek rätt ut så Tommie trodde jag hålla på och dö.
Fyfan va ont det gjorde...Usch..det vill jag inte vara med om igen.
Annars känner jag mig mest tung, täppt i näsan jämt, och nu huvudvärk.

På fredag blire besök på mvc igen!


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0