Tjej-kyckling

Idag gjorde jag kyckling-pastan som vi käkade förra året på tjejmiddagen. Vi kan kalla det för "tjej-kyckling"...
Tror det var ungefär så här iaf...om jag glömt nåt kan ni ju påminna mig.

Tjej-kyckling

Rensa ur en färdiggrillad kyckling eller stek på nån kycklingfile´
Creme fraiche - fetaost och soltorkade tomater
En skvätt grädde eller vatten eller mjölk för att få det lite såsigare
Majs
Paprika
Rödlök
Buljongtärning

Blanda ihop allt och låt det puttra en stund
Passar bra med pasta... Tagliatelle hade jag till idag.
Göttans!


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

förutom buljongtärningen så var det väl rätt :P

Mmm va gott, måste också göra det där nån dag

2008-12-26 21:59:09
URL: http://cochise.blogg.se/
Anonym

Äh en buljongtärning tar fram smaken lite bättre! :P

2008-12-26 23:54:10

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0