So far...

Många undrar hur det känns.
Vad som är annorlunda, mår jag illa, osv...
Så jag tänkte skriva upp lite här. Bra att kunna jämföra med nästa gång om det blir nån =)

Såå min graviditetshistoria so far:

27 November -2007 tog jag testet som visade ett klart och tydligt plus.
Men måsta knäppa kort på det med mobilen och tur var väl det.
För många gånger har jag blivit osäker och tänkt att det kanske inte var nåt plus ändå så då har det vart bra att kunna kika ibland.
Då hade jag vart drygt en vecka sen.
Hade haft lite molvärk i nedre magen... "växtvärk" kallas det tydligen...
Det har fortsatt till och från och kommer väl vara så ett tag...

Jag har vart väldigt lyckligt lottad som har sluppit det ökända illamåendet!
Nån enstaka gång har jag fått en snabb illamående-attack på kvällen men som gick över snabbt.
Kan bero på nåt annat också...
Så det är jag nöjd över. Det värsta jag vet är att må illa och spy.
Vissa stackare hamnar ju tillochmed på sjukhus med dropp.

Ända fram till vecka 12 typ så hade jag en fruktansvärd trötthet som inte går att beskriva med ord.
Jag kunde somna vart som helst.
Ganska pigg på mornarna men mot eftermiddagen/kvällen mellan 16-19 måsta jag sova, var inte det lättaste att jobba kväll då! Och inte det lättaste att somna senare.
Även fast jag var toktrött senare på kvällen också kunde jag inte somna. Hade väldiga sömnrubbningar.
Dygnen blev lite felvända på nå vis.

Åsså har vi hormonsvängningarna.
Tycker synd om Tommie, men tror det har lugnat ner sig lite.
Ingenting blev rätt i mina ögon.
Hysterisk för minsta lilla.
Kunde gråta för allt, både bra och dåliga saker.
T.ex. när en gubbe skrapade triss på tv och vann typ 50.000, då satt man där och snyftade.
Och jag blev ju förbannad på färgerna på våra dörrar och lister i lägenheten. Alltså jag blev riktigt upprörd!
Helt sjuka saker...och jag vill helst att Tommie ska tycka synd om mig. Jämt.

Vikten går stadigt uppåt.
Slutade att röka några dagar efter beskedet och efter det kan man säga att jag bytt ut varenda cigarett mot en chokladkaka. Det blir många chokladkakor!

Nu är jag i 18:e veckan och uppe i +6 kg.

Man brukar ju få vissa sug efter speciella saker också.
Vissa proväter stenar, jord, träbitar, murbruk,  mm.
Men så långt går inte jag.
Nä förutom extremt mycket sötsaker (som jag missbrukar i vanliga fall också), så är det APELSINER!
Har aldrig brukat köpa eller äta apelsiner men nu måste jag ha ett par varje dag.
Så himmelskt gott!
Kanske kommer fler saker med tiden.
Men hungern är större än vanligt. Måste äta små mellanmål lite då och då för annars känns det som jag kommer dö. På riktigt alltså.

Jag har normalt sett en ganska stor blåsa men en period blev det lite mer pissande än vanligt, på natten å så.
Men nu har det gått över. Kommer bli mycket mycket värre senare har jag fått höra av mami.

Tuttarna har växt och var ömma i början men nu är det bara enorma smärtor när det är kallt ute.
Då känns det som b-vårtorna ska trilla av. Otrevligt men sant!

Magen har väl växt till sig lite, fast jag kanske var så här fet innan också haha...
Men nu går det iaf inte att dra in magen.
Mot kvällen blir den väldigt svullen.
Så jag har införskaffat ett par sexiga mammajeans och en tröja =)
Mycket bra skit!

Tror jag fick med det mesta nu :D


Magen på kvällen i 18: veckan


image2









Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

vad roligt att läsa om hur det går med allting, uppdatera så fort det händer nåt nytt! :)
Puss o Kram!

2008-02-21 12:13:09
URL: http://medlem.spray.se/cochisephoto/
Syrran!

håller med madde!

2008-02-21 12:23:43
Elin

Kul att läsa om hur det har gått/går, väldigt spännande alltihop. Fick mig några skratt med, apelsiner och gubben med trisslotten :D Hoppas ni har det bra! Puss

2008-02-21 21:41:46

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0