Stockholm

Äntligen hemma.

Måndag
På måndagsmorgonen tog jag y-buss med mamma och syrran till sthlm.
Tog in på rica hotell som ligger alldeles vid hötorget.
Träffade Elin och käkade lunch. Sen följde jag med henne till Kista och gick i affärer men hittade ingenting så vi drog hem till henne och fikade och tog en powernap.
När jag vaknat till följde hon med mig till tuben och försökte förklara vart jag skulle byta, osv.
Det var ganska läskigt att åka där själv och inte veta vart man ska kolla.
Man vill ju inte ha ögonkontakt med alla crackheads liksom...(Jo jag är en sån som drar alla över samma kam).
Men jag klarade det! Kom hem helskinnad till hotellet.
Gick ut med sällskapet och letade restaurang...kollade bra länge, sen gav vi upp och tog nån bara.
Åh tänk om vi gått några meter till...
Jaja jag åt grillad oxfile´som var alldeles för grillad. Ganska bränd. Inge kul men den gick i ändå.
Mamma däremot blev mycket besviken.
Blev en tidig kväll, somnade tidigt.

Tisdag
Upp och käkade god frukostbuffe´.
Sen ut på drottninggatan några timmar.
Hittade två kortärmade mammatröjor.
Käkade lunch, oxfile´toast is the shit.
Tog en taxi ut till frihamnen. Hade väldiga problem att hitta exakta stället men till slut så...
Amanda hade ju vunnit biljetter till en tv-inspelning som vi inte visste nånting om.
Började med att sitta i en stor lagerlokal typ, bjöds på fika, mm.
Sen började dom släppa in oss (publiken), där fanns dom mest obekvämaste stolarna ever som vi satt på i ca 6 timmar (!!!).
En skäggig, långhårig kille underhöll och berättade om hur det gick till.
Att vi skulle klappa händerna när han gjorde det, när han viftade med armarna skulle vi busvissla och jubla, när man skulle vara tyst gjorde han tecken om det också.
Vi i publiken skulle sitta rak i ryggen, vara glada, stilla och inte peta i näsan. Det blev inte snyggt annars att ha nån sån i bakgrunden...
Åsså fick vi sånna där mätometer-knappar som man har i frågeprogram så dom vet vad VI trodde =)

Power of ten handlar om att väldigt många svenskar i åldrarna 15år och uppåt har svarat på vissa sjuka frågor som nåt institut har skickat ut och sen gjort statistik på svaren, och då ska dom tävlanden lista ut den ungefära procenten om hur dom svarat. Hmm svårt att förklara.
Finns fem nivåer att kunna vinna på.
1000 kr, 10000 kr, 100000 kr, en miljon och 10 miljoner.
Läggs på en nolla efter varje rätt.
Men om man ska vinna 10 mille ska man gissa rätt på exakta procenten och det är ganska omöjligt.

Frågorna var ganska mysko, tex. Hur många procent av svenska folket har plockat i sär en insekt?
Det finns ganska många psykopater i Sverige ja...
Och hur många procent tycker det är okej att åka i från jobbet för att ha sex på dagtid?

Mikael Tornving var programledare! Förresten blev det en mycket roande fråga ang honom också:
Hur många procent tycker Mikael Tornving är en rolig komiker? Haha...
Han är en mycket rolig karl tycker jag iaf.
Hela grejen var rolig. Kul att se hur det går till.
-Vi ses nästa vecka! (Åsså fick dom tävlanden gå och byta om och sen fortsätta) hehe...

När allt var klart gick vi mot bussen. 3 bonnlurkar som inte vet nåt om nåt.
Inte kan man köpa biljetter direkt på bussen fick vi lära oss.
Fanns en automat i busskuren som vi måsta jävlas med innan.
Till slut kom vi hem och slocknade tidigt även denna kväll.

Onsdag
Frukosten smakade bra idag med.
Checkade ut framåt 12.
Sen var det bara att gå och gå och gå. I cirklar tror jag...
Helt slut i fötterna blr man ju.
Fikade på helmers cafe´. Efter det besöket tycker man att finess är fruktansvärt billigt.
Gick vidare. Köpte mig ett par mamma jeans och mammaleggings som jag kan växa i och lite hårprylar.
Käkade asiatisk buffe´.
Bussen gick 17.30.
Hemma 21.20.
Underbart att få sova i sin egna säng!

Nu är jag nöjd med sthlm för ett tag.

image5

Min vän Micke :D

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0