One missed call

Här kommer lite babbel för den som orkar bry sig!
Mellan onsdag och lördag var jag i ljusdal.

Torsdagen spenderade jag mest med pappsen.
Han ringde och väckte mig vid halvtio, plingade på dörren 2 minuter senare, så då var det bara att kliva upp och göra sig i ordning.
Drog på finess och käkade lite frulle.
Sen tog vi en runda minigolf i folkparken.
Han vann, inte helt oväntat, 39-61...jag som ville hålla mig under 60 men icke.
Sen åkte vi omkring lite, var till dollar och sen till brollans och käkade mjukglass.

Fredagen var det finväder, satt ute i solen litegrann, gick bra ett tag då jag hade en vattenspruta att kyla ner mig med, men jag orkade inte sitta länge, blev alldeles för överhettad.
Färgade och slingade Amandas hår. Blidde ganska nice om jag får säga det själv. Fast fick en färgklick på stortån som sitter kvar än idag...inge snyggt!
På kvällen åkte jag och Ellie till snäre där det var ferre, men det var lite väl trångt i den där lilla stugan så vi blev inte långvariga.
Hälsade sen på mami på hennes jobb.

Lördagen var jag ut och fikade med Amanda. Skulle på Märtas först men där var det stängt...erhm...
Så då blev det finess i stället. Tog en fet glasscup...hualigen vilken maffig en! Men god...fast jag tog en kula hallonsorbet och det gör jag inte om.
Fortsatte leka frisör sen och klippte lite i systers hår...bara pyttelite men det blev jävligt bra ändå... :D
Sen var vi i väg och handlade massa mat och sen hem och lagade till maten till 8 pers.
Tompie kom också på middag och åkte sen hem med honom!
Men vilket fruktansvärt oväder det var på vägen mot hudik.
Det var väääldigt nära att vi skulle köra åt helvete, fick världens vattenplaning, kom över på fel sida och kunde inte bromsa. Det var en jävla tur att vi inte mötte nån för då skulle det smällt.
Det bara vräkte ner alltså, och blixtar och dunder...nä fy bubblan!

Åkte ganska direkt till söderrå på lite fest, där vissa blev lite väl på örat. Ganska intressant att se =)
Spelade kubb i mörkret, som jag verkligen suger på, vettefan hur jag kastar, fick iaf ner en och vårat lag vann!
Magen fick även ett nytt smeknamn; PAJSAN... ? Mmmkay!
Var lite chaufför på natten, kom hem vid halvfem kanske (?)... bra jobbat de!

Idag sov vi ganska länge, handlat, gjorde hemgjord pizza, kaffe i söderrå, hyrde film (one missed call), ganska okej, småläskig film...

Så har dom senaste dagarna sett ut...ursäkta om jag tar allt på en gång, men glömmer bort att ta det dag för dag :)



Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0