Färdiga dopkort..hallelujah!

Igår åkte jag och Isabelle till strömsbruk (även kallad bara "ström" som jag inte riktigt fattat innan...) för att hälsa på Jennie.
Hon, Johan och Bamse har ju flyttat dit till ett litet hus som dom renoverat och det börjar bli riktigt läckert där.
Jag vill också bo i hus ju!!
Bamse (Schäfer-rottis) var lika trotsig som sist jag såg honom när han var valp.
Nosade intresserat på Isabelle och visste inte vad han skulle tycka...
Och han började jaga sin svans...haha så fult...blev helt tokig.
Sen gick vi på en promenix mot oceanen. Riktigt fint där ute.

Åkte hem sen, skulle göra lasagnette...men då har Tommie, som aldrig stoppar nåt i frysen, stoppat in ALL köttfärs vi köpt dagen innan. 1,6 kg i en stor isklump... Gaaah va frustrerande!
Men idag åt vi väldans gott! Älgstek, potatis och den godaste gräddsåsen man kan tänka sig. Mycket nöjd över mig själv :)

Var i väg på bodypump i kväll. Körde med mina småvikter men kände mig ändå skakis i benen efteråt. Så klen är man.
Men så småningom får man väl byta upp sig :P

Gjorde sen färdig inbjudningskorten till dopet (med hjälp av svärmor förstås). Blev finfint.
Men vi kommer bjuda färre än vi tänkt.
Är så krångligt. Om man vill bjuda nån så måste man bjuda 10 till bara för den personen ska komma. Annars blir det "orättvist". Men visst, vem som helst kan ju komma på själva dopceremonin. Det är fiket efteråt som vi inte kommer kunna bjuda alla på. Sorry, vi är pank/snål...kalla det vad ni vill =/
Så nu har vi bestämt att bara dom närmsta i familjen ska få komma...
Kommer ändå bli uppåt en 20 pers, räcker gott och väl!

I morrn åker vi till ljusdal. Ooo jag längtar =)

Isabelle somnade tidigare i söderrå. Vaknade till när vi kom hem. Bytte blöja, ammade och gick sen bort från våran säng och lämnade henne där. Brukar alltid bli protester, men icke!
Jag gick in med jämna mellanrum, hon bara låg där och kikade på lampan i fönstret och till slut somnade hon igen.

Så här ligger hon nu, mammas gullunge!


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0