K-kaka

Igår tog jag och Bellaboo en vända på stan. Köpte presenter både till Tommie och Isabelle :)
På kvällen fick vi lite besök och sen bara film och ostkrokar!
Kollade på sleepers. Mycket bra film!

Är ensam hemma nu.
Som vanligt har jag passat på att göra massa saker.
Bäst att hålla i gång annars går jag bara omkring och saknar lillan.
Hon är i söderrå med sin far nu igen.

Jag har iaf tvättat och gjort en kramforskaka.
Lät inte som så mycket men det känns. Hehe...jag är lite trötter av mig.

Isabelle jollrar och ler mer och mer.
Så himla roligt! T.ex. när hon sitter i babysittern och gnäller, så kommer man fram riktigt nära så skiner hon upp som en sol och börjar "prata" lite. Hennes röst är ju så försiktig och söt, men ibland tar hon i lite extra högt :)
Hon älskar att sitta och surra med oss.
Storögonen har också koll på allt runt omkring.
Det är så underbart att se att det händer nåt nytt nästan varje dag.
Och det går inte att beskriva hur mycket jag älskar den lilla flickan. Man kan nog inte riktigt känna den sortens kärlek förrän man blir en mamma/pappa själv.
Känner mig redan som en hönsmamma. Går hela tiden och kollar till henne när hon sover...
Är så rädd att nåt ska hända. Ibland ligger hon jättestilla så då måste jag gå och peta på henne.

Och jag känner också att ingen annan än jag kan ta hand om henne. Jag vet ju att det inte är så, men jag har ju mina rutiner med henne och förväntar mig att alla andra ska göra likadant.
När Tommie klär på henne och väljer kläder kan jag nästan få panik över vissa saker. Färger som inte matchar, för stora kläder, osv...jag har fått bytt om på henne några gånger. Men pappor kan inte det där att det ska matcha...litegrann iaf :P
Och i natt var han upp och bytte blöja för en gångs skull. Så tog han pampersblöjan. FEL! Säkrare med libero på natten.
Så då låg jag och grämde mig över det också...

Jag blir så irriterad på mig själv. Tvångstankar och en släng av aspergers tror jag... Här ska inga vanor brytas.
Jag har rätt. Ni har fel.
Gah...jag blir lite tokig på mig själv att allt jämt ska vara så perfekt i min lilla värld fast det inte är det.

Nä nu flög jag i väg lite väl djupt i tankarna...
Äh nu ska jag duscha i lugnan ro!



Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

det är så roligt att höra hur det går för er. Tror förstås att det här fullt normalt att tänka så som du gör...skulle nog själv vara likadan :D

2008-09-28 19:05:33
URL: http://cochise.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0