Spyor

Natten spenderades med massa spyor.
Vaknade när Isabelle började gnälla i vanlig ordning. När jag ska ta upp na känner jag att täcket är alldeles blött, kudden är blöt, pyamasen är blöt. Hon måste ha kaskadkräkts över hela sängen.
Tar över henne till oss. Fick äta, vilket inte var så smart. Jag rullar över till Tommies sida och hör att hon kväljer till bakom mig, tänder lampan och jag ser hur det kommer en spyfors emot mig.
Upp och försöker torka madrassen så gott det gick men allt var dyngblött så vi lära vända på den, bytte lakan, tog sen en handduk och la oss igen. Samma visa en gång till, bytte handduk...sen sov vi några timmar, lite mera spya, sen klev vi upp.
Stackarn var också väldigt kass i kistan. Magsjuka? Eller tålde hon inte maten hon åt igår. Svårt att veta.
Under dagen har hon vart pigg och glad, fast tokvägrade lasagnen. Började kvälja så fort jag kom med skeden.
Hoppas den här natten går bättre. Tycker så synd om min lilla flicksnärta, fast hon själv verkar inte ha nåt större problem med att spy...

Jaja, nog pratat om sånna snuskigheter.
Var ner på bowlinghallen med Jennie & Lucas, och träffade lite folk från jobbet idag också. Fick lite fika där av chefen.
Dom ville att vi skulle hänga på till bangkokkajen med, men hoppade över det och åkte till söderrå och fick smörgåstårta och marängtårta i stället, eftersom Tommies bror Chrille fyllde år.

Nä nu ska jag kika på Hannibal.

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0