Biljävel

Dagen har vart lagomt jobbig p.ga. bilhelvetet.
Har vart och jobbat på mitt gamla vanliga jobb idag i Iggesund.
När jag åker därifrån hör och känner jag att bilen är konstig. Hinner ut på e4:an, men fick svänga direkt in i bussfickan, går ut och kollar och vad är det mitt öga skådar? Ett platt däck! Perfekt. Hade till och med slutat tidigare för jag ville komma i väg till Ljusdal i tid, men icke. Ringer Tommie så fick han och farsgubben komma och hjälpa mig. På med reservdäcket, hem till Tessa och sen gör vi ett försök att åka till Ljusdal. Kommer ut på e4:an, ETS-lampan börjar lysa och bilens antispinnlampa börjar blinka och jag kan inte åka fortare än 50. PANIK.
Tar upp mobben. DÖD. Batteriet slut. Tuffar på i 50 med många bilar bakom och ber till gud att den inte ska stanna helt.
Till slut kan jag svänga av och åka in till söderrå. Då testar dom andra att köra bilen och den går sååå bra så.
Jahapp...okej då provar vi igen.

Ut på 84:an mot Ljusdal, börjar närma mig forsa. ETS-lampan IGEN. Och en snabb antispinn...Så det blev till att vända vid forsa, då gav jag upp. Det var visst inte meningen att vi skulle åka dit idag. Synd det. Brorsan som fyller 18 i morrn...
Men men får vänta till nästa helg om nu bilen hinner bli lagad. Och det komer ju bli lagomt dyrt. Ska lägga om däcken också som kommer gå på 4800 sammanlagt. Kul...jättekul.

Jaja nu tröstäter jag godis och vet inte vad jag ska göra eftersom tv:n är occuperad.
Hujj!

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

Det kan väl bara bli bättre nu då tycker man efter allt det där!

2009-07-24 14:45:38
URL: http://cochise.blogg.se/
Sandra

Hej, vilken söt tjej du har! såg att hon är född dagen efter vår Loke :) Ja, vi försökte med att lägga honom i sin egen säng igår och jag låg på golvet brevid å "sov". Han somnade tillslut men vaknar ju fortfarande 3-4ggr per natt och ska upp kl 7. Som sagt, vart får dom energin ifrån?

2009-07-28 11:30:17
URL: http://sandrakronlid.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0