Mangus

Jag måste bara kopiera ett inlägg från en blogg jag följer (Ketchupmamman).
_________________________________________________________________________


Om tre timmar ska vi till BVC. Ellinor ligger i hårdträning. Det är ju språkkoll nu vid tre år. Jag är språkcoach. Jag börjar med den lätta standardfrågan:

- Vad heter du?

- Jag är tandläkarHåkan! vrålar Ellinor. Och jag tänder och släcker på blinkknappen!

- Jaha. Hur gammal är du då?

- Fem år?

- Nä, du är tre år. Vilken färg har du på tröjan?

- Grön!

- Bra! Hur många fingrar har du på handen?

- En, två, tre, fyra, fem!

- Ja! Br….

- sex, tolv, fjorton, nio?

- Eh, hehe, näe det blev lite många. Vad tycker du om att äta då?

- Mat. Som är gul. Gul mat tycker jag om. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm!

- Gul mat?

- Och i min mage har jag en gul bajskorv. Den heter Mangus! Snart kommer den ut. Då ska jag vinka till den när den går till jobbet! Hejdå Mangus! Hahahaha, vansinnesskrattar Ellinor lyckligt.
_____________________

Såå underbart roande barn kan vara! Haha...längtar tills Isabelle börjar snacka vårt språk =)


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
sandra

Hahaha! Ja det kan ju bli spännande!

2009-10-19 15:57:28
URL: http://sandrateodorsson.blogg.se/
Madde

Haha var får de allt ifrån? :D

Angående inpackningen, jaha det var ju bra att veta. Men man kanske kan köpa en sån som är speciellt för färgat hår då? Borde ju finnas:)

2009-10-19 17:09:00
URL: http://cochise.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0