Dagis

Igår började Isabelles inskolning på dagis. Vi var där en timme igår och en timme idag.
Hon gick omkring med fröknarna och lekte i sandlådan medan jag satt och höll mig lite på avstånd.
Fast lite då och då kom hon och kollade läget så jag var kvar.
Det verkar vara jättebra personal. Fast väldans mycket barn. 17 st på våran avdelning. Tycker det lät mycket, fast det kanske är normalt? Vad vet jag...

Hon är inte yngst heller. Det var en liten tjej som var ganska precis 1 år nu. Kanske en framtida polare :)
I morrn ska vi vara där mellan 9-11. Och på torsdag ska vi ev äta lunch där.
Nästa vecka blir det väl att prova på att vila där. Dom flesta barnen sover på madrasser bredvid varann i ett rum, vissa minstingar kan sova i vagnen. Kommer bli intressant att se hur det kommer funka för våran envisa dam.

Fröknarna tyckte iaf att hon inte verkade vara nå blyg och dom tyckte hon var duktig som försökte prata så mycket. Haha babbelfia. Dom sa också att det var en bra ålder att börja dagis, fast det är klart det kommer bli nåt bakslag också... Usch den dagen då man måste skynda till jobbet och lämna sin lilla skrutta grinandes med armarna sträckta efter en, den dagen längtar jag inte efter. Även fast man vet att dom förmodligen slutar gråta ganska fort så kommer jag nog gråta själv hela vägen till Iggesund.

Kom en liten tjej fram till mig idag också.

-Mamma!
-Nej nej, inte jag inte.
-Mamma!
-Isabelles mamma!
-Idas mamma!
-Isabelles mamma!
-Hejdå mamma!

Haha dom är för roliga. Kom tre, fyra st och omringade mig och började babbla bebisspråk som jag inte förstod ett jota av...

Nå väl, hoppas på en god fortsättning.

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

Skönt att höra att det går bra än så länge :)

ja 17 är bra, annars brukar det vara uppåt 20 på alla ställen jag vet av. Hoppas det fortsätter gå bra nu =)

2009-09-01 19:46:22
URL: http://cochise.blogg.se/
Linda

Skönt att det verkar gå bra, hon kommer bog bli ett bra dagisbarn och charma alla:)

2009-09-01 20:14:28
URL: http://lindanordquist.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0