Fläcktips

Har haft tråkiga dagar nu när T har vart borta så mycket och vädret vart kass.
Men igår efter suttit inne i flera timmar så fick Isabelle nog. Hon gick ut i hallen hämtade skorna, gnällde, pekade på vagnen, gick vidare till ytterdörren och pekade. Haha så då kunde jag inte ignorera stackarn, så vi gick ner på marknaden i fulvädret. Fast det regnade knappt nåt som tur var. Kikade runt men köpte inget, ska ner i morrn och då blir det väl kanske nåt litet.

Stumpan upptäckte en vattenpöl idag också. Det första plaskandet :D Skojigt. Fast hon får plaska mera när galonisar och stövlar är på.

Efter vart på dagis hela veckan har hon såklart gått och blivit sjuk också. Snorig och gnällig. Kanske har ont nånstans? Så jobbigt att inte veta. Men det är då inte helt hundra för hon är så ledsen hela tiden.
Men imorrn kommer momme då blir hon nog glad.

Äter bra gör hon iaf. Fast bara när hon får äta själv så då får hon väl göra det då...

Bildbevis på det :)



Och blåbär och hallon



Efter det passar det bra att dona i baljan :) Se den fokuserade blicken!




Förresten så hamnade det blåbär över hela Isabelles pyamas. Såklart. Trodde aldrig jag skulle få bort dom, men efter googlat lite fick jag tips om att gnussa in filmjölk på fläckarna, sen tvätta och det funkade alldeles ypperligt.
Bra tips va? =) Slipper man köpa vanish eller annan dyr skit.

Nu ska jag kika vidare på en skräckis i min ensamhet.

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0