Lämnat på dagis

I morse lämnade jag Isabelle på dagis och gick hem för första gången.
Var dit en sväng nyss i samband med läggningen. Tror inte hon såg mig när dom bar förbi henne. Hon såg så trött och ledsen ut min lilla älskling. Satte mig i personalrummet och efter ett tag kom en fröken som vart med och lagt henne och sa att hon somnat, fast nog hade hon protesterat och vart en aning hysterisk, stått på alla fyra och blängt jätteargt på fröken, men sen slocknade hon. Kikade in där innan jag gick hem igen och där låg hon längst in på sin madrass med sin kudde, filt och kaninen hårt kramandes. Sötnöten! Hoppas hon sover gott där nu då och att inte det kommer nån elaking och hoppar på henne när hon sover. Man vet aldrig med sånna små skruttar.

Har en liten klump i halsen. Känns så tomt här hemma. Vad ska man göra nu då?
Om ca. 1 timme får jag komma och hämta stumpan iaf sen får vi se vad som händer.
I morrn ska vi dit redan kl. 8 så får hon vara med på frullen också. 8-14 tisd, onsd, torsd.

Jag måste till jobbet och prata om när jag egentligen ska börja. Måste ringa chefen. Måste även skaffa en till bil. Måste få ihop ett dagisschema. Många måsten.

Kl fem ska vi kika på en lägenhet. Spännande! Hoppas den är superfin och har supermycket pengar kvar på fonden :) Och isåfall kan man hoppas på att vi får den.
Men är så sugen på hus. Jag kollar runt på hemnet och ser massor av fina hus fast dom är så satans dyra om man vill bo i närheten av stan. Även forsa och Iggesund har lite väl höga priser tycker jag. Men tänk vad härligt med en fetingträdgård och en lekstuga och massa annat roligt. Vill inte ha ett bautahus. Några rum och en egen tvättstuga så är jag nöjd =)

Nä nu ska jag ta mig en kopp kaffe.
Tjingeling!

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

Oj vad grejer det händer för er nu! dagis, jobb, bil, flytt... Kul! :)

2009-09-07 17:33:45
URL: http://cochise..blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0