Det ska bli ett sant nöje att döda dig

Känner små ont-i-halsen-vibbar. Det är som en massiv klump långt ner i halsen. Så fort jag har några roliga planer inplanerade börjar jag känna mig sjuk och blir nervös för att jag inte skulle kunna vara med. Är jag lite hypokondrisk eller jag kanske blir så när jag är förväntansfull? Sjuk liksom. Drack honungste nyss med vitlöksbröd. Det borde vara den ultimata huskuren.

Annars håller jag på och läser Magdalena Graafs självbiografi. Alla tänker nu MEN ÅÅÅH vad värdelöst. Men då ska jag få be att tala om för er att den är riktigt bra och gripande. Man fastnar lätt och jag kan inte sluta läsa.
Det handlar om hur hon som en ung tjej blir med barn och gifter sig med den värsta karln man kan välja. En anabola-musklig knarkare som slår henne titt som tätt. När hon väl kommer i från honom så får hon inte så mycket stöd från polis och andra myndigheter som skulle behövts. Mycket intressant. Rekommenderar den skarpt.
Det ska bli ett sant nöje att döda dig (heter boken alltså).





Igår hade dom påskfirande på dagis. Påsk-Iris hade vart där med kvasten och katten och delat ut popcorn :P
Isabelle hade en fin kjol på sig dagen till ära så hon skulle bli lite kärring-lik, men vi skippade sminket.
Typiskt att jag är så dålig på att knäppa kort nu förtiden.

Direkt när vi kom hem gick hon till vardagsrummet och ropade BOMPA BOMPA och LÄLLÄ (Översättning: Bolibompa och välling). Öhm...tv:n satte jag i gång men det var lite tidigt för LÄLLÄ så vi åt riktig mat i stället. Sen åkte vi till söderrå en sväng.

Idag är hon hemma med pappsen, efter 3 slitiga dagar på dagis. Dom ska väl på kalas idag för kusinen Tim som blir 11 bast. Jag kanske åker dit också efter jobbet om nån är kvar där...
Måste även göra några andra ärenden medan affärerna är öppna.

Trevlig skärtorsdag!






Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

Läste den där boken med för något år sen, riktigt bra :)

2010-04-01 19:48:35
URL: http://cochise.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0