Glad Påsk

Långfredag idag och jag tycker faktiskt den vart väldigt lång.
Gick ner på maxi och handlade först på förmiddagen. Gick med vagnen och Isabelle skulle gå själv där inne så det gick ganska segt och tillslut blir det bara jobbigt. Men när vi väl kommit därifrån så var vi till tvättstugan. Sen vägrade fröken prupp gå själv. Slit och släp och trät och skrik.
Sen gjorde vi potatisbullar. Hon åt 3 stycken. Mycket bra för att vara henne :)
Och sen tog vi kaninen och la oss och vila middag. Eller jag hade inte ro till att göra det men mini-Jonsson då.

Efter vilan kom T och hämtade oss, så åkte vi till Sandra & Bakon och lilla bebisen Olivia. Herregud så pluttig hon var. Såg ut som en liten docka. Hon var mest hungrig när vi var där. Dom är ju det i början. Men fick hålla en liten stund. Och en kräka fick jag på mig på köpet :)

Sen följde vi med Tommie på maxi. Handlade lite mera då. Och när vi var färdig hände en ganska obehaglig incident.
Isabelle hade fått åkt i "bil-vagnen", så hon fick hoppa ur och jag skulle ställa tillbaka den och T skulle ta ut sina cigg från automaten, helt plötsligt ser jag Isabelle springa ut genom dom automatiska dörrarna fast hon springer ut där folk går in. Jag får kuta runt och springa ut och slänga mig över henne så hon inte skulle hinna ut på parkeringen. Fy fan om man inte hunnit dit och nån kört på henne. Gaah...det går inte att släppa ögonen från den vilden.

Köpte förresten en väldans fin jeanskjol till stumpan igår när jag var på Lindex. Den har hon haft idag och förhoppningsvis kan hon ha den imorrn med. Man ska va snygg när det är påsk :) Snygg är hon iofs jämt men lite extrasnygg då :P

Och nu på kvällskvisten fick Isabelle ett påskägg :) Vet att jag tjötat om att det är onödigt att ge småbarn godis, men kunde inte låta bli att ge henne ett litet kinderägg. Och så glad och nöjd hon blev. Satt i soffan och kladdade hur länge som helst och bara njöööt av det där lilla ägget.

Men nu sussar hon sött, jag har duschat och förberett håret inför morgondagen. Hoppas på att få fina lockar. Bara det inte blir för krusigt. Men skönt att ha håret gjort i förväg. Bara dusch, kläder och smink i morrn så är man fit for fight! Vet inte vad jag ska ha på mig dock. Vill även ha ett par låga stövlar. Fortfarande.

Kollar på Harry P nu. Första filmen. Bra skit. Vräker i mig det billiga godiset jag köpte idag. Herregud vad man ska överdriva när det är billigt. Det är ju inte ens gott godis.

Så i morrnbitti kommer min snälla mamma och är med Isan medan jag åker och jobbar några timmar.
Och på kvällen: Partey!

Från oss alla, till er alla, en riktigt glad påsk!

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Lena

Glad Påsk på er också!

2010-04-03 01:58:37
URL: http://lelibe.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0