Plastkulor

Isabelle har aldrig vart en unge som stoppat saker i munnen. Förutom när hon var mini-liten då. Sen har det vart bra liksom. Men nu är det slut med det verkar det som.
Här om dagen när vi var ute plockade hon upp en cigarettfimp och den hann ända upp till läpparna innan jag flög på henne och förklarade att man absolut INTE äter sånt som finns på marken. Det blev ju genast roligt att få extra uppmärksamhet från mig så då fortsatte hon och jäklas.


Igårkväll såg jag något som blänkte i munnen hennes. Då var det ett hårspänne.


Och idag var hon ute i hallen och donade.
Kommer tillbaka och ställer sig bredvid mig i soffan. Så ser jag något blänkande IGEN. Och jag ber henne spotta ut vad det nu är och ut kommer 6-7 stycken små plastkulor som suttit på en ljusmanchett som råkat hamnat i hallen. Då har hon alltså stått och ryckt loss dom och stoppat i munnen. Gaaah livsfarligt! Hoppas hon inte svalde någon. Men i såfall borde väl det komma ut den naturliga vägen?!


Tänk om hon skulle sätta i halsen….usch hemska tanke. Nu måste jag gå och ta en titt i lägenheten så inget farligt finns i räckhåll. Men det kommer bli omöjligt så som hon klättrar.


Idag gick hon nästan hela vägen till dagis. Vi gick runt på gångvägen i det vackra vädret. Jag känner mig så mycket gladare när det är sol ute. Frid och fröjd! Och Isabelle såg så ball ut med jeans, vit luvtröja, mössa, halsduk och solbrillor :D Har fortfarande ingen kamerasladd. Jag blir så trött på mig själv. Det är ju mycket roligare att läsa bloggar med bilder i.


Hur som helst. Efter dagis hann jag handla och ta en lunch på Frasses. Sen har man bara jobbat.

Hittade en bild på min bilddagbok som jag satte in för precis ett år sen. Vi tar en sån i stället då :)


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0