Semester?

Idag gick vi till dagis igen. Vi struntade helt i vagnen. Tog väl ca. en halvtimme att gå den lilla biten.
Men tänk vad mycket man kan titta på och plocka upp från marken när man är knappt 2 år gammal. Man har ju inte sett mycket då inte. Så en nertrampad ölburk måste studeras in i minsta detalj. Varje sten ska vändas på. Alla pippiar som man hör och ser måste nämnas. Jaa, det finns mycket att studera. Men jag blir så irriterad på hur mycket skräp egentligen folk slänger omkring sig. Det finns ju papperskorgar här och där. Varför inte använda dom? Det syns ju extra mycket nu när snön försvunnit.

Efter stumpan väl kommit in på dagis gick jag hemåt och gjorde lite lunch, sen åkte jag på OK, köpte kaffe och glass, åkte till T, och mötte sen upp jobbet.

Nu regnar det ute. Ganska trist. Hörde att det skulle snöa i morrn? Kan det stämma...då går inte jag ut iaf.
I morrn får vi besök! Både mor och far och Helen skulle komma. Trevligt! Kanske ska städa undan lite...
Det är även tvättdag i morrn. Vi har en överfull tvättkorg. Måste vart 2 veckor sen sist...huga..

Dom ringde och fråga om jag kunde jobba på avd. 6 i natt också. Kul att dom ringer men tyvärr kunde jag ju inte det. Och dom har fortfarande inte lagt ut några sommarvik. på ams. Vet inte alls hur det kommer bli i sommar. Jag har ju inga semesterpengar undanstoppade så... Hur som helst måsta dom få in sommartider på dagis så jag fyllde i 4 veckors ledigt för Bellis. Det blir hela Juli. Förhoppningsvis ordnar det sig med barnvakt ändå utifall man jobbar. Men nog kommer man få till lite ledighet ändå...Jag vill ju åka till skansen och furuvik!

1 timme kvar, sen åker jag hemåt.

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0