Bakhelg

I fredags när vi kom till Ljusdal åkte vi till farmor och käkade middag. Förrätten var en pepparkaka med nån slags ost och hjortonsylt på. Suck... varför kan hon inte vara som alla andra och göra en toast skagen? Fast det vore väl tråkigt det med... Revbensspjällen var goda iaf :) Men jag gillar inte att hon envisas med att servera VARM frukt till efterrätt. Nä nu ska jag sluta klaga på farmor. Fick 2 julkort av henne idag. Trodde hon gått och blitt senil, men då var det ena kortet till mig och det andra till Isabelle. Nog om farmor.

På lördagen var det kallt. Men jag och Bellis tog en promenix ner på bibblan för att lämna och låna nya böcker.
Isabelle passade på att ta en ridtur på hästen.

 

Sen bakade vi pepparkakor och corneflakeskakor. Göttans! Isabelle kämpade på bra med degen. Efter ett tag kom hon på att man kunde smaka på degen... tyvärr fick inte ens det i gång hennes tröga mage :/

 

Igår åkte vi hemåt. Plockade upp en gran i Delsbo på vägen. En i plast. Hemma hos Madde alltså...så ingen får för sig att jag gick ut i skogen och högg mig en gran eller så. Så nu är vi redo för julen!

Gick bra att lämna stumpan i morse, även fast hon inte vart på dagis på över en vecka. Brukar bero på vem hon får vinka med. När jag hämtade hade en annan tagit Isabelles skor och lämnat sina. Så då fick vi åka dit och byta. Efter middagen stoppade Isabelle i sig en hel burk katrinplommonpure. Måtte ungen bajsa!!! Är väldigt besvärligt med bajseriet nu förtiden... (antecknar ni?)

I morgon ska jag åka med jobbet och käka julbord på järvsöbaden! Ska bli gött!
Have a nice week!

 


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Millah

Hej... Allt bra?

Jag har nu kört igång julklappstävlingar

& det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-12-06 21:18:53
URL: http://millahoman.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0