Julmys

Jaha, då har man vart ledig i 2 dagar. Vädret läser tydligen min blogg eftersom han beter sig som ett as bara för att jävlas med mig! Jag tar inte saker personligt. Inte alls...

Men vi har haft bra dagar ändå! Igår trotsade vi snön och gick med vagnen ner på maxi. När vi väl kom dit så fick Isabelle ta en liten vagn, sen blev det mest tjat från min sida genom hela affären. -GÅ UNGE GÅ! Nä hon skulle krypa, ligga och allt annat. Tröttsamt. Sen gick vi hemåt. Upp för den där vidriga backen som var full med snöklet på backen och det gick såå sakta. Jag var skyblöt när vi kom innanför dörren. Isabelle fick lägga sig på en gång och sova middag. Jag tjuvstartade med kakbaket. Gjorde chokladnsittar. Och när Bellis vaknade fick hon vara med och göra kolakakorna. När dom var färdiga så satt vi och pillade in nejlikor i apelsiner. Allt det gjorde vi till härlig julmusik. Julmys gillas!

Sen fick vi ett ryck och åkte till söderrå och bjussade på lite kakor. Pappa T fick lite oväntad ledighet så... Jag passade på att åka på lite träning. Åkte till håstaholmen. Har inte vart dit på skitlänge, men det var ju gratis så. En ung kille höll i pump-passet. Jag blev helt chockad när han hoppar ner och började prata en massa och var jättetrevlig. Förmodligen gay. Passet var helt nytt för mig och kändes mycket jobbigare. Man fick använda sin egen kropp som vikt mycket mer, och då är det ju inte konstigt att det känns slitigare...

Idag har det vart snöoväder. Har tvättat. Åkte till dollarstore och lekstugan och inskaffade nån julklapp också...
Plockat och donat. Nu kollar vi på ice age och har fredagsmys!





En sliten mor, gubb-apelsinen och en Isabelle som verkligen gillade doften av nejlikor...


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
E

Eller så stötte killen på dig, ditt fina stycke!

2010-12-18 18:41:56

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0