Dan före dan...

Ja jäklar, man kan inte sluta prata om vädret. Jag hatar det. Jag som hoppades innerligt att det inte skulle bli likadant som förra vintern. Jag trodde inte det var möjligt, men det känns nästan som det är värre nu. Och idag känner jag mig nöjd med att bo i lägenhet.

Igår åkte jag ut på stan för lite julshopping. Tog med Isabelle för mamma och Stefan var på stan. Fikade med dom, kikade i nån affär. Men det är ju nästan omöjligt att gå i affärer med en vild 2-åring. Hon skenar som en liten älgkalv och skiter fullständigt i om vi försvinner ifrån varann. Jag låtsas säga -hejdå, för att hon ska följa efter. Det funkar typ ALDRIG. Hon vet att jag aldrig går. Nä fy. Stumpan sov hos sin pappa i natt, så jag fick en någorlunda lugn stund på stan för mig själv. Nu är jag färdig med klapparna!! Tror jag iaf. Allt ligger i en röra hemma. I kväll måste jag slå in hela skiten och kolla så verkligen alla får rätt grej.

Annars känner jag mig oerhört mör i kroppen idag. Jag fick ju äntligen komma iväg och spela innebandy! Jag la klubban på hyllan strax innan jag träffade Tommie, och det är alltså över 8 år sen jag spelade sist. Det var riktigt kul. Efter typ 10 minuters spelande så höll jag på och dö. Ont i bröstet och blodsmak i munnen. Jag skojar inte, det smakade BLOD!! Men vad gör man inte för laget... jag såg inte ens att vi hade en avbytare, haha. Men jag höll ut i 1½ timme av ganska fult spel från vissa och inga som helst spelregler tillsammans med en massa stalledrängar! Hoppas man kommer iväg fler gånger iaf :) Har enorma skavsår idag, men lite batmanplåster har gjort susen.

Nä, nu längtar jag hem. Vill få ordning på all röra som ligger i kök och skrubb. Måste slå in och placera klapparna i dom rätta säckarna. Och så längtar jag till att få pussa lite på Bellis.
Imorrn ska vi in på volvo! Och ännu ett kvällspass väntar.

Tjing!

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

Haha kom på nu att jag drömde om dig och innebandy inatt. Du var med i ett korplag där i hudik där ni var 4 stycken i laget. Och årsavgiften var hyran av lokalen ni använde vid träning, du berättade glatt att det "bara" var ett par tusenlappar och frågade om jag också ville börja...jag tyckte doch det var aningen dyrt xD

2010-12-22 18:44:26
URL: http://cochise.blogg.se/
Malle

Haha, det var lite väl magstarkt.

2010-12-22 19:01:13
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0