Åkpåsar

Efter lite lek och morgonbestyr så åkte jag och Bellis ut. Tog en sväng på öb. Köpte 2 löpare till stora hyllan i vardagsrummet. Blidde fint. MEN det var nån blå fläck på en av dom. Och jag är en sån som inte orkar åka tillbaka så jag ställde dit lite ljus för att dölja den. Kanske går bort i tvätten.
Sen åkte vi till Håsta och gratulerade Sandra som fyller 22 idag. Fick jättegott fika där. Sen åkte vi till söderrå där Tommie var. Stoppade ner den sovande Bellisen i vagnen så fick hon vila middag ute i kylan idag. Väl nerbäddad kan jag poängtera. Jag hörde en människa sa att småbarn inte ska vistas utomhus när det är kallare än 10 minus.
Hmm...Då ska man alltså sitta inne halva vintern?

Tänk va många "regler" det finns ang. barn. Man får väl ha lite sunt förnuft. Nä, jag har börjat ta allt med en nypa salt. Allra helst det här med påklädning av barn. Dom flesta klär på sina barn alldeles för mycket. Själv är jag nog tvärtom. Det är ju inte heller bra. Men jag tycker det är jättehemskt när Isabelle har legat och sovit och blivit jättesvettig. Men jag hörde talas om en mamma som la ner sitt barn med overall och allt i en väldigt bra åkpåse och tog en temp på hur varmt det blev där inne. Den låg på typ 40 grader. Hot hot! Många åkpåsar är grymt täta. Vet en som brukar stoppa ner sitt barn i åkpåsen i bara kallingarna och sen går hem med honom i vagnen. Det låter ju extremt men det är bra skit! Har tänkt skaffa en åkpåse i 1½ år nu men har inte blivit av. Dom är ju ganska dyra och det funkar med filtar också. Vi är ju inte ute och går så överdrivet mycket heller.

Ja min stumpa firade faktiskt sin 1½årsdag igår. Grattis :P
Sitter hemma solo nu. Bellan är med T så då har jag passat på att tvätta, bytt sängkläder, gått ner med lite grejer till förrådet, satt upp en sån där bambugrej i sovrumsfönstret. Det finns ju inga persienner där. Sjukt.

Har fått brev från bostäder om att min tapetsering ska äga rum nån gång mellan Februari och April. Hopp. Det var ju bra att veta... Gruvar mig för att behöva flytta grejer hit och dit. Men till slut så blir det nog kanoners =)



Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Sandra

Härligt at få vet att det blir tapetserat mellan februari och april! Haha! Ja dom där HB kan dom!

2010-01-31 19:30:21
URL: http://sandrateodorsson.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0