En sorts kärlek

Sitter på jobbet i vanlig ordning. Men innan jag åkte hit så hämtade jag först mina stickers som hade kommit på flugger färg. (Kan inte göra u med prickar). Så nu ska jag försöka klura ut hur jag ska sätta dom.

Kilade in på öb och handlade lite. Isabelle vägrade sitta i vagnen så hon fick strosa omkring själv. Hämtade en läkerolask som hon kastade ner i vagnen. Hon valde lakritssmak som tur var.

Sen åkte vi till comfortbutiken och hämtade diskmaskinvinkeln som nu borde passa. Nu ska man bara hitta nån händig karl som kan fixa dit den för sånt är jag helt okapabel till att göra. Men jag LÄNGTAR såå efter en fungerande diskmaskin!! Ligger ett helt berg med disk hemma nu och väntar på mig =(

Sen sprang jag upp till försäkringskassan med papper. Phu...mycket in och ut ur bilen. Jobbigt för stumpan.
Åkte sen till söderrå. Där var det låst. Bellis farfar hade jobbat natt och hörde inte oss. Men efter ett tag kom Tommie och gick runt och öppnade. Jag vågar inte gå genom den läskiga ladan själv.
Sen stannade Bellis där när jag åkte till jobbet.

Hittade döskalle-tischan hennes på dagis och den passade perfekt idag när hon ska umgås med pappsen. Då måste man vara lite extra-cool.

Har börjat läsa en bok som jag hittade här på jobbet. "En sorts kärlek". Den verkar skitbra. Verklighetsbaserad om en kvinna som drabbas av bröstcancer. Det är hennes man som skrivit boken om hur allt känns genom hans perspektiv. Det kommer nog bli många tårar som kommer fällas. Fy fan för cancer säger jag bara! Tänk att få reda på att man bara har några månader kvar. Vad skulle man göra? Jag får en klump i halsen bara jag tänker tanken. Vilken panik. Att inte få se sitt barn växa upp. Nä, jag vill inte tänka på det. Men det drabbar allt för många. Jag fick träffa många cancerpatienter på sjukhuset i somras. Jag kommer ihåg dom allihop. Vidriga, hemska, smärtsamma sjukdom!!!

Förresten ringde avd. 6 igårkväll kl. 22 och fråga om jag kunde jobba natt. Tyvärr kunde jag inte det.
Funderar på om jag ska söka något vikariat till sommarn igen. Det vore kul! Men skulle helst vilja jobba på t.ex. hälsocentralen eller nån mottagning där det bara är dagtid. Kommer bli svårt med kvällar...

Hade ingen aning om vad jag skulle skriva när jag började inlägget, men det tog sig ganska fort.
Tack för mig!

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0