Soc?

Är på jöbbe! Hade hoppats på att få jämna till brännan idag men det var då väldans mulet.
Lämnade Bellis till sin farmor i morse. Det blev lite skrikigt. På dagis säger dom att det är viktigt att man ska säga hejdå, men ibland känns det bättre att smyga därifrån. Men idag blev det inget smygande. Men då blir hon kanske förvirrad om jag helt plötsligt är borta. Känns bäst att säga hejdå! Alla mina förskolelärarvänner kan väl svara mig? :)

En till fråga. Ett dilemma. Jag känner att jag inte vill skriva några detaljer här MEN om en liten 5-åring som man leker med ibland helt plötsligt under en lek säger: -Min mamma slår mig.
Vad gör man då? Är det något man kan ta upp på dagis? Ska man ringa soc?
Barn kan väl inte hitta på något så hemskt rätt upp och ner utan att det finns grund till det? Eller kan dom det?
Känns jobbigt. Jag vet inte vad jag ska göra, men det känns som jag måste göra nånting.
Om man anmäler nåt sånt, får man veta någon uppföljning på det då? Besvärlig situation.

Nä, nu vill jag åka hem.

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
faster elin

Jag tycker att du ska ta upp det gumman!

2010-06-06 16:25:33
Madde

Det kan hända (hur hemskt det än låter) att det 5-åringen sa inte var sant, men du borde nog tala om det för förskollärarna. Det skadar ju inte eller hur? Vid minsta misstanke om att ett barn far illa har vi skyldighet att anmäla så du kan ju nämna det. Tänk så här: om du inte säger något och det är sant, vill du leva med det? Pratar du med personalen så har du iallafall gjort något :)

2010-06-06 16:59:24
URL: http://cochise.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0