Besök på sjukan

Idag ringde jag rådgivningen igen för Isabelle fortfarande har feber. Då skickade dom oss till hälsocentralen. Där tog dom en sänka som såg bra ut. Men läkarn tyckte hon andades konstigt och misstänkte förkylningsastma eller RS-virus. Hemska tanke! RS-virus som småbäsar kan dö av. Hon skickade vidare oss till barnmottagningen där vi först fick träffa en underläkare som lyssnade på lungorna och tittade i öronen osv. Sen fick en riktig läkare göra samma sak och konstaterade att det var en rejäl förkylning som man inte kan göra så mycket åt. Men hon fick inhalera adrenalin för att utvidga luftvägarna. Hon var så duktig och satt fint och andades. Det blev mycket väntande i mellanåt så stumpan somnade tillochmed. Hon är så jäkla trött och jag är fortfarande inte lugnad även fast vi träffat läkare. Man läser ju var och varannan dag om små barns sjukdomar som dom inte tar på allvar som slutar med döden. Jag skulle bli så jävla förbannad och stämma alla som kom i min väg om det skulle hända oss.
Vi får fortsätta med ipren, dryck och vila. Om hon inte blivit bättre efter helgen så får vi höra av oss igen.
Dagens bästa händelse var nog piggelinen som hon fick på sjukhuset. Den gick i fort. Det måste jag köpa också så hon får i sig nåt. Hon ser så ynklig ut när hon själv säger "sova" för hon inte orkar vara uppe.

Själv känner jag mig halvkass också. Ont i huvudet. Ja den är på väg att besudla mig med. Schas du hemska ting! Nyss ringde en tele2-kille och frågade frågor. Varje gång jag svarade så fnittrade han. Haha skitkul!

Imorrn: Ljusdal.

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Linda

Men uscha, stackars lilla skruttan!! Hoppas verkligen det vänder snart!:/

2010-03-05 07:02:31
URL: http://lindanordquist.blogg.se/
Marie

Var gärna med i tävlingen på min blogg, du tävlar om en röd "hopp" ren för barn :) Kram!

2010-03-06 08:48:06
URL: http://lillmian.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0