Dodis

Idag när jag hämtade min stumpa på dagis var det hon och nån kompis som kom och mötte mig i hallen. Hon var helt till sig. Så underbart! Hon blev inge glad när Tommie hämtade igår precis när dom skulle läsa saga. Skrik och grin och den karln blir ju så uppstressad och glömde typ allt som dom skulle ha med sig. Så kan det gå.
Hon hade ätit bra på dagis också. 3 portioner gröt i morse..haha :D Känns ju bra att veta då hon är sämre på sånt här hemma.

Nya ord kommer hon med varje dag och jag blir lika förvånad varje gång. "Dodis" sa hon när hon såg min godispåse här om sistens. Och så säger hon korv på skånsk dialekt..ett skorrande R liksom. Låter så roligt.
Ka=Kaffe. Tuta=Sluta. Lällä=Välling. Alla djur har hon koll på. Och ungen har börjat kolla på bolibompa och gillar det! Jäkligt skönt om jag ska vara riktigt ärlig :P

Bakade kakor idag också. Provade på gaffelkakor igen. Sånna som misslyckades sist då jag inte hade smör i. Nu hade jag smör men potatismjölet tog slut så jag fick ta hälften vete...men det blev ganska ok ändå.

Själv har man fått helg nu. Får se vad denna helg har att erbjuda. Bortbjuden på middag på lördag verkar det som. Trevlans =)

Kollar på criminal minds nu. Riktigt obehagligt.

Imorrn ska vi tvätta. Sen luncha på stan med mor och syster.

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0