Klägg

Natten har bestått av en massa pipande från Bellis. Tillslut hamnade hon i min säng och då sov hon gott. Men i morse märkte jag att hon var väldans varm. Och mycket riktigt så hade hon feber. + att ögonen är hur kläggiga som helst. Tror det beror på förkylningen. Eller så är det ögoninflammation. Men jag har läst att om dom är förkyld så kan snoret åka upp i ögonen. Värsta snuskigt. Men det är ju alldeles grönt det som kommer ur ögonen så...
Hur som helst så blev vi hemma idag igen. Ångest över nästa månads lön.

Så vad gör man när man är hemma? Isabelle har mest kollat på film, men hon har ändå vart pigg och har diskat och donat. Åkte även ner på stan och köpte minigummisnoddar, hårnålar och en keps till stumpan. Måste ju ha nåt som skyddar huvud och ögon mot solen. Hon ser lite ut som en söt gatu-unge med den där kepsen på. Vi invigde den sent på eftermiddagen då det blev superduperväder här. Så vi har vart ute och lekt lite med grannbarnen. Nu låter det väl som hon skulle kunna vart på dagis ändå, men där skulle dom inte släppt in henne kan jag säga.

Nu sitter Bellis i badet och jag sitter på badrumsgolvet med datorn. Mysigt, fast lite riskfyllt är det med allt skvättande vatten.

Förresten var det NÅN som lämnat rosor och ett paket med en morgonrock i min bil. En ganska trevlig överraskning om jag får säga det själv.

I morrn ska vi åka till Ljusdal för systeryster fyller år. Ska bli skönt att komma bort ett par dar. Hoppas vädret håller i sig så man kan vara ute och sola och leka och cykla. Jag mår så jävla bra när solen är framme! Bellis med. Då är man nöjd :)


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

Vilken trevlig överraskning med paket i bilen, ingen aning om vem det är? Och andra frågan: låser du inte bilen? :P

2010-05-19 19:42:45
URL: http://cochise.blogg.se/
Malle

Jo, jag vet vem det är. För jag låser faktiskt bilen men NÅN har ju den andra nyckeln så :P (Nån är Mr.T)

2010-05-19 20:17:17
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0