Utvecklingssamtal

Idag var vi på utvecklingssamtal. Ska försöka komma ihåg alla fina saker fröken sa :)

Hon beskrev Isabelle som en otroligt duktig tjej, hon kunde ju till och med räkna. Hon sjöng med i låtarna, satt fint på samlingar, berättade vad hon ville ha från matbordet, satt fint och käkade, när det var dags för vila tog hon sin kanin och la sig på sin plats och somnade utan problem. Hon är inte speciellt fäst vid någon särskild fröken utan kan sitta med vem som helst, bara hon får sitta i knät så är hon nöjd. Hon gillar att titta när dom andra leker och har inte någon speciell favoritlek än. Men hon är ju fortfarande ganska liten.

Jag frågade hur hon reagerade när andra barn gick på henne (hon har ju fått ett och annat klösmärke), hon blir oftast ganska rädd och går hellre undan än att ger igen. Fröken tyckte vi kunde lära henne säga Stopp när tillfälle ges, så hon lär sig att man ska säga ifrån om det är något hon inte vill eller tycker om.
Isabelle beskrevs även som lite "lill-gammal" för hon har koll på allt som ska göras, alla rutiner. No problemo!
Så det enda som man kan tänka på är att tuffa till henne lite. Vill inte att hon ska bli ett mjäk men heller inte en värsting. Men som sagt är hon ju fortfarande liten och mycket kan ändras.

Jag blev väldigt glad av att höra någon annan prata om Isabelle, om hur hon är på dagis och så. Fick nästan en tår i ögat :) Så STOLT att jag vart med och skapat ett sådant underverk!



Och i kväll verkar det som vi ska gå på circus! Snälla Laila gav oss biljetter!
Ska bli riktigt kul. Jag har velat gå på circus jättelänge. Kommer ihåg när jag var liten och gick med pappa, då somnade jag så jag missade clownerna som jag ville se allra mest. Typiskt.
Får se hur länge stumpan orkar med, annars är det bara att smita hem antar jag.
Men jag har förberett med bullar och russin :)
Hoppas på en trevlig afton!




Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0