Franska främlingslegionen?

Idag hämtade min mamma Bellis på dagis. Så dom var hemma när jag kom hem. Då blev det till att fika kaffe och bulle direkt för min snälla moster skickat med bullar. Vilken tur man har :D Tack!!
Sen lagade vi till lasagne och satte upp julgardiner i köket. Så fiiint! Men fortsätter med pyntandet om några dagar.

Min bror har flytt landet också. Han har åkt till Frankrike och har planer på att joina Franska Främlingslegionen. Inte alls nån höjdare om ni frågar mig. Jag hoppas han kommer hem helskinnad. När det nu blir...

"Främlingslegionen är känd som en militär elitkår vars träning fokuserar inte bara på traditionella militära färdigheter utan också på den starka moralen. Eftersom männen kommer från olika länder med olika kulturer är detta en brett accepterad lösning för att stärka gruppen. På grund av detta beskrivs träningen som inte bara fysiskt ansträngande utan också psykiskt stressframkallande.

Dom första 4 månaderna tillbringar rekryten på "farmen", en enslig bondgård i södra Frankrike. Där lär man sig allting man behöver kunna för att sedan kunna gå med i något av de 13 förbanden i Främlingslegionen. Under dom 4 månaderna lever man väldigt strängt och hårt. Man måste alltid lyda order samt gå upp klockan 05.30. Bestraffningar för småsaker är inget ovanligt. Man får heller inte ha någon kontakt med sin familj där hemma.

Skulle rekryten dö under träning eller i tjänst så begravs han på en omärkt grav utanför Aubagne utan att familjen hemma informeras."

Låter ju som ett trevligt ställe. NOOOT! Jaja...måtte det gå bra...


Hade tänkt träna i kväll också, men har mitt träningskort hos Tommie. Där ligger det inte alls bra till när ingen är hemma. Typiskt. Så nu kommer jag inte komma iväg på en evighet...

Annars är jag mest sugen på att gå på bio. Vill se Harry!!

Och så tar vi en helkroppsbild på kattungen... (som för övrigt inte alls ville tvätta bort sina morrhår...)


Svansen matchade inte riktigt, men en katt måste ju ha en svans så man tager det man haver... :)



Jag tror jag var den enda föräldern som ansträngde sig vid utklädningen på discot... :P


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Linda

Du är så duktig Malle! Fixar o donar o anstränger dig verkligen för att Isabelle ska ha det bra, underbart!! saknar er!

2010-11-23 21:42:00
URL: http://lindanordquist.blogg.se/
Malle

Linda: Åh, jag saknar dig också! Var så längesen sist =/

2010-11-24 09:01:30
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0