Speedy

Det brukar allt som oftast trilskas om vardagskvällarna då fröken måste lägga sig i tid. Vi har dragit ner middagsluren till en halvtimme, men ändå blir det stök och bök. Hoppar hon över luren helt blir det för kämpigt för stackarn, därför fortsätter vi en stund till.

I kväll tänkte jag börja med en ny taktik som förmodligen är väl beprövad. Nämligen att köra slut på ungen genom en massa dans, lek och tok en stund innan läggdags. Uppskattat var det att mamma äntligen visade upp lite energi för en gångs skull. Hon ville tyvärr inte höra mig sjunga, inte se mig dansa, men jag kunde ligga på golvet och göra grimaser medan hon körde en liten show för mig. Hmm, jag var visst inte så energisk. Hur som helst så har hon härjat så hon bör vara trött. Precis när härjandet borde ta slut fick hon för sig att bygga en bil. Inte alls roligt att förklara att bilbygget fick skjutas upp till morgondagen. Gjorde kväller, läste sagor för att varva ner och nu ligger hon i sängen och har en livlig diskussion med nallen. Själv har jag satt på relativt hög musik. Konstigt nog brukar det hjälpa. Eller är det bara så att musiken överröstar hennes pipande. Hon brukar vanligtvis ropa 140 ggr efter en massa. Bara lite vatten hittills. Håller tummarna att hon sussar...hepp. Precis när jag sitter och skriver kommer hon och ber om mera vatten. Det är väl inte för mycket begärt att barnet ska sova klockan åtta? Hopp, där hämtade hon en väska.
Hon har 10 minuter på sig. Annars...annars...händer det inte mer än att mamman blir less och somnar själv.



Speedad dans tidigare i kväll...

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0