Bitterfitta

Nu satte jag mig precis och började rada upp vad jag har för mig idag. Men det var så tråkiga saker så jag suddade bort det. För det är ju inte alls intressant att läsa om städning, tvättning och allt sånt som ALLA gör. Ja, jag vet, jag är inte bättre själv (förutom just nu). Många vill ju gärna berätta om hur effektiva dom är, hur tidigt dom är uppe om mornarna, osv. Läste nån artikel om det där för ett tag sen. Facebookbrudarna som alltid är på språng. Dom som aldrig någonsin har några problem. Orkar väl inte skriva nån längre text om det, men det är bara tröttsamt. Det var det jag ville komma till. Tacka vet jag bloggar och statusar med den fruktansvärda sanningen. Mycket mer givande och roligt att läsa om andra mammor som inte gillar att leka med sina barn, som bråkar med sina män, osv. Jag älskar sura bitterfittor som kan uttrycka sig. Mera sånt tack. Jag kanske gillar att läsa om andras olycka för att må bättre själv?
Tss...

Men nog kommer jag fortsätta nämna mina meningslösa hushållssysslor, skryta om hur rena mina kläder blir och hur duktig min dotter är. Hon är alltid lite bättre än alla andra. Jag är inte alls partisk eller så. Hon är det. Men jag tycker det är roligare att skriva om alla hyss och bråksäcksfasoner hon har för sig. Kanske för att dagarna mest består av trots och djävulskap.

Nä, nu ska jag återgå till mina sysslor så jag kommer upp i alla andras nivå...NOOOOOOOT.


Ett korvbröd fastnade visst på ryggstödet i vagnen. Oerhört lustigt tyckte jag.



Jag som är en ordentlig mamma köpte ett hälsosamt mål mat till mitt barn och i den lilla Tom&Jerry-påsen fick man även med MASSOR av hårgrejer. Lätt värt.

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0