Jag igen...

Hej hej bloggen. Det är mini-Jonsson här.

Idag tog jag med mig mamma till borgarparken. Massa lek och skoj. Gungpremiär för i år. Härliga tider! Sen åkte vi till söderrå och bytte till sommardäck. Rättare sagt var det pappa som hjälpte till. Själv hade jag fullt upp med att kontrollera vad alla äckliga rödmyror hade för sig. Det kryllade!! Sen såg jag en stor, fet skalbagge. Den var ganska intressant, men den skulle jag inte ens vilja ta i med tång! Fy bubblan. Sen såg jag nåt i ögonvrån som hängde i håret och då trodde jag att det var en myra så jag fick paniiiiik och skrek i högan sky. Det var tydligen bara lite ludd. Phu...

Sen hängde vi med pappsen till Ljusdal. Han skulle dit på begravning och vi passade på att hälsa på mommo. Hon hade tagit fram min cykel så jag fick ta mig en tur. Cyklade och kollade på getterna och hästarna. Skitkul!
Sen lite fika och bus innan hemgång.

Tog en sväng på maxi med mamma också. Jag fick gå med en egen vagn. Eftersom det var MIN vagn så var det MINA matvaror (ganska underförstått ellerhur?!). Jag tycker inte andra ska lägga sig i då. Allra minst mamma. När vi väl kommer fram till kassan så är det väl inte mer än rätt att jag ska få lägga upp MINA matvaror i lugn och ro utan att mamma ska bli uppstressad för ingenting. Men vad tror ni att hon gör? Hon lägger upp både korven OCH vindruvorna. Jag blev helt skogstokig och skrämde kassörskan. Jag var så upprörd att jag inte ens märkte att det var Sallys mamma...PINSAMT! Hur som helst fick jag tillbaka vindruvorna av henne så jag kunde lägga upp dom SJÄLV. Men allt hade redan blivit förstört. Hur kunde mamma göra så mot mig? VARFÖR? Jag sa åt na 1000 ggr "RÖR INTE MINA GREJER MAMMA." Det går in genom ena örat och ut genom det andra. Fett less. Vad gör det om det bildas lite kö bakom en?

När vi kom hem tyckte jag att det skulle passa bra med ännu en cykeltur. Inte ens det fick man. I stället fick jag stå ut med en massa gnäll och gnöl från mammas sida, sen går den tokan och häller ut ett helt glas saft i hallen. Hon som säger åt mig dagligen att vara försiktig så att inte jag spiller. Nä, då går hon och gör det själv. Tänk om hon kunde lyssna på sina egna råd.

Hmm...annars har jag spenderat kvällen med att riva ur all smutstvätt ut tvättkorgen, kollat på Kalle Anka, plockat i och ur sparbössorna, provat kläder, m.m.

Så har våran fredagsmysiga dag sett ut. Förutom mammas tabbar har jag haft det bra.
I morrn ska vi på IKEA. Undrar om dom har små vagnar där med så jag kan shoppa själv i lugn och ro? Hoppas det. Palla att gå med mamma där liksom...

Trevlig helg folket!
xo xo /Isabelle Jonsson, Hudiksvall, Sweden.



Premiär-gungningen gick utmärkt!

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0