Påsken

Men nu var det ett tag sen sist. Det har ju vart så otroligt vackert väder på sistone så jag har inte velat ta i en dator ens. Det märktes ju på bloglovin där jag hade 75 inlägg att gå igenom. Men nu är jag här för att ge en liten update. Jag och Bellis åkte ju till Ljusdal i onsdags! Hela torsdagen jobbade jag. Fick hänga med på äggsexa på hembygdsgården. Lite mat och lite dans.

På fredagen träffade vi Elin. Satt ute i solen och glassade. Sen blev det Låka för lite mat och lek.
Lördagen ännu mera Elin och även Linus. Fikade med dom på Finess, joggade bort dammsugaren när vi kom hem till mamma, sen lapade vi lite mera sol och drack lite mer kaffe/saft. Härliga tider!
På kvällen var det dags för kalas för Emilie. Där fick man god tårta och välkomstdrink. Jag och Ellan körde drinkafton. Blev dock ingen större variation då det bara blev piggelindrinkar och vodka redbull. Men inte helt fel det heller. Lekte charader med ohyggligt fula ord. Riktigt kul! Sen blev det utgång. Först stadt. Där var det ingen höjdare, så då drog jag och Nordan till jvgs. Faktiskt mycket trevligare folk där. Mindre småglin. Man är ju faktiskt närmre 30 än 20 nu liksom. Så jävla mogen är jag! Tog en sväng på Ergins sen efter mycket tjat om en kebabrulle. Jag dregglade och tittade när dom andra käkade. Gigglade med Elin och sen gick jag hem och åt lite fläskfilé med potatisgratäng i total tystnad.

På söndagen vaknade jag tidigt och var relativt pigg. Cyklade ner på köpingen med Bellis och käkade pirre.
Vi har cyklat mycket i helgen. Både jag och Isabelle älskar att svischa fram med cykeln. Ingen som har en gammal eller nyare skrutt till salu? (Önskar mig en cykel i födelsedagspresent mamma!)
Även denna dag blev det mycket solande. Satt ute i gräset och mumsade mango. Guuud vad gott det är!

Jag blev kvar i Ljusdal tills idag och åkte tidigt i morse för att jobba. Lämnade en sovande Isabelle i sängen. Lilla pluttan. Men hon var hemma när jag kom hem idag. Efter lite käk åkte vi och gratulerade Isabelles farmor som fyller år idag. Fick en massa godsaker och ett otroligt roligt välkomnande från kusinen Gabrielle som blev helt till sig när vi kom. Isabelle fick både puss och kram och sen skulle det hållas hand och lekas och busas.

Så har vi haft det på sistone. Så nu vet ni det :)

Hopprep/Karaoke med morfar och Helen.

 

Mangoätande i trädgården. Ingen höjdare tyckte Isabelle, vilket minen kanske visar?

Kan sammanfatta påsken som helt fantastisk och vädret kunde inte vart bättre. Underbart! Tack för det!


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0