Gammal goding

Alltså, jag tycker det är jättebra när barn vill lära sig göra saker själva. Det är ju ett måste! Inte kan mamma komma och hjälpa knyta skorna när barnet blitt 18 eller så... Men på mornarna, när man har siktet inställt att komma i tid till jobbet så vill man bara hjälpa till litegrann, så det går liiiite fortare. Men än en gång är vi inne i en "kan själv-period", som förhoppningsvis inte går över måste jag säga. Orka ungar som ska låtsas vara bebisar (så har vi också haft det...) 

Nu om mornarna ska fröken välja sina egna kläder dessutom. Oftast är det bara klänningar som duger, för då kan hon dansa. Det går ju inte att dansa i byxor och tröja, klänning ska det vara! Hur som helst tog jag på henne trosorna i morse. Lilla guldfisken gick sen och letade trosorna. Upptäckte att dom satt där dom skulle. KAN SJÄLV! Bort med trosorna, för att sedan sätta på sig igen SJÄLV. Sen ska allt annat på. Men sen ska andra saker hinnas med samtidigt som påklädningen sker. Hon ska borsta tänder, packa väskan, välja gosedjur och kolla på tv. Det första vi lär göra när vi kliver upp är att klä på oss och sen hinner vi inte så mycket mer innan det är dags att rulla till dagis. Skulle vi mot förmodan välja ut kläderna kvällen innan, så kan jag lova att hon har ändrat sig till dagen efter.



I år har vi inte knäppt några julkort, så jag bjuder på en gammal goding i stället!
Här fick minsann mamma bestämma klädseln själv.

Förresten! Är det ingen som har en liten luciakrona till övers?


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Sandra

Jag tror att jag har en luciakrona faktiskt, kanske behövs byta lampor i den bara. Du får komma och kolla =)

2011-12-10 12:57:26

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0