Mussla?

Min kudde luktar mussla. Hur kan det komma sig undrar jag... Jag fick nya sängkläder i julklapp som jag tvättade med ett bra tvättmedel och mitt sköljmedel med doft av äpple, men det luktar mussla. Det känns inte alls bra.
Hur vet jag att det luktar mussla kanske just du undrar nu. Jo, jag och min vän Madde hittade en mussla en gång i tiden. Den fick bo hemma hos mig i mitt rum på Kedjegatan i en burk med vatten. Vi matade han med fiskmat. Men han började se lite dassig ut efter ett tag, så jag tror jag kastade i han i gunnarsbosjön. Jag kom bara och tänka på det när jag la mitt trötta huvud mot min nytvättade kudde här om kvällen. Nu mer kallad: Musselkudden.
Precis som musslan i burken luktar min kudde. Fräscht? Not.

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

hahaha den lukten glömmer man inte i första taget! Och jag vill minnas att det nog var en musse pigg-hink vi hade musslan i. Undrar om han hade ett namn? Känner jag oss rätt hade han nog med säkerhet det xD Angående spelkväll så är svaret: Absolut! Nu är ju Linda närmare med så då är det kanske lättare att styra upp någon dag. Eller så tar vi en på tu man hand :)

2011-01-02 16:44:41
URL: http://cochise.blogg.se/
Elin

Kanske var du som luktade mussla, musselmalle!? Kanske en mussla har byggt bo i ditt hår sen du badade i Gunnarsbosjön i sommras, kanske det är samma mussla?

2011-01-02 17:10:40

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0