Nyttig bäs

När det gäller mathållningen hos Isabelle så går det lite upp och ner. Hon har perioder då hon äter mer och när hon äter mindre. Jag tycker hon äter alldeles för lite. Men det går ju inte att tvinga henne direkt. Jag har länge haft lite dåligt samvete för att jag är så dålig på att servera henne grönsaker. Idag såg hon att jag lagade till broccoli och blomkål och då ville hon också ha. Självklart fick hon det. -Mera mera mera!! Hon åt bara broccoli och blomkål, knappt en sked av spaggen och köttfärsen. Mycket skumt.

En ännu skummare sak hände i lördags. Först och främst så måste jag säga att jag har misslyckats totalt med mitt löfte om att Isabelle minsann inte ska få smaka några sötsaker alls förräns hon är typ 10 (inte riktigt men nästan). Jag köpte hur som helst hem godis (ja, jag syndar på lördagarna). Gjorde i ordning en liten skål med lysmelk till Isabelle. Sådana där små chokladbitar. Då tar ungen upp en, smakar en pyttebit och säger BLÄ. Sen tar hon ett päron i stället. Dom generna har hon då inte fått från mig. När det gäller kakor däremot så är hon ett riktigt kakmonster. Och så är hon svag för ostkrokar. Vem är inte det?

Men det är ju jättebra att hon kan hålla sig till päron så länge det går. Glassfreak är hon också iofs. Men så länge man inte äter choklad så är man nyttig i mina ögon. Önskar jag kunde slippa mitt enorma chokladbegär...


Mmm...när mormor kommer så kommer även en sandwich som ett brev på posten...

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0