Utflugen

Nu har mitt barn lämnat boet. Hon är utflugen från sovrummet. Igår flyttade vi hennes säng till hennes rum. Det tyckte hon var jättebra. Jag med på ett sätt. Hon somnade lätt som en plätt i sitt rum. Lämnade ljusstaken på, granen i vardagsrummet på så hon skulle se vart hon gick om hon ville komma över under natten. Mycket riktigt kom fröken när jag lagt mig. Spark och bonk och vrid och vänd.
Nu är det jättetomt i mitt sovrum. Så nu är jag ute efter ett litet vitt skrivbord och en skrivbordsstol. Ser ju konstigt ut med ett så tomt hörn.

I kväll tog det längre tid dock. Hon satt och lekte med sin nalle ett bra tag. Fick ett utbrott innan läggningen också. Hon skulle minsann inte sova. Hon skulle se klart Nicke Nyfiken. Lika när jag hämtade på dagis så blev hon glad när jag kom, men skulle absolut stanna kvar och leka. Hon skrek i högan sky och försökte fly till sin fröken. Liiite jobbigt.

Ja, nu hör jag att hon fortfarande är vaken. Men men, så länge hon sitter i sin säng och är ganska tyst så går det ju bra.

Hon är ingen bebis längre. Hon är en tjej med starka och högljudda åsikter... (det har hon iofs alltid haft...)

 

Naaaw...vart tog min lilla bebis vägen?

 


Nu gör hon revolt och har redan fått sin egna lypsyl som hon använder flitigt...
Kolla blicken liksom. Ser ut som en tonårings! -Stick och brinn mamma, jag SMINKAR mig!






Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0