Fågelhundar

Idag var det dags att möta fåglarna öga mot öga. Alla drar ju med sig ungarna till lillfjärn för att mata fåglarna där, så vi måste ju följa grupptrycket och göra samma sak. Tog med oss en gammal påse med bröd. Ca. 100 meter ifrån började jag förbereda. Smulade sönder brödet, diskuterade upplägget med Isabelle. Vi kom överens om att ha vantarna på. Jag gillar inte fåglar om jag ska vara ärlig. Inte någon slags fågel egentligen. Kommer ihåg en av Maddes fåglar som hon släppte ut i lägenheten när vi var liten. Flaxade omkring som en dåre och jag störtdök under vardagsrumsbordet. Trauma för livet! Man vet aldrig vart man har dom. Men det gick faktiskt bra. Isabelle satt i vagnen och kastade bröd till dom. Jäklar vad dom var beredd. Dom tog brödet i luften som hundar. Bellis tyckte det var skitkul iaf. Är hon nöjd, är jag nöjd!

Sen gick vi vidare till bibblan för att lämna och låna nya böcker. Sen hem och tvätta. Mamma och Amanda kom över. Då passade jag på att ta en runda på stan. Hittade två plagg. Nåt av dessa skall bäras på lördag. Då är det ferre! Sator!!! I morgon åker vi till Ljusdal. Jag sa till stumpan i morse att vi ska åka buss i morgon. Det var lite väl tidigt att nämna det eftersom jag hört det 10000 ggr idag. -Ska vi åka buss nu? Snart? Sen? Nu? Buss? Hallå?

I kväll har vi plaskat i badet. Så skönt! Och gått och vikt tvätt, hängt in tvätt. Sånt är ju för tråkigt. Är sugen på att städa. Skura golven med min nya mopp. Men det går inte. Bombnedslag hela tiden. Jag plockar och plockar men det blir inte bättre. Och jag vill tvätta fönster. Det måste vara nåt fel på mig?




Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0