Bad day on the FB-chatt...

Ibland kan vissa dagar kännas olidliga. Många känner en hemlängtan ibland om man befinner sig långt hemifrån. Jag fick läsa något mycket störande idag. Samtidigt som jag delar med mig av texten kan ni föreställa er melodin som går på reklamen där meningen avslutas: DET HAR DU FÖRTJÄNAT!

Så här kan en dålig dag låta på facebook-chatten.


Jag ska flytta hem till ljusdal,
börja på twenty.

Skaffa white trash-kläder och raggarkille
färga håret gult och bli rasist
Ha en urtvättad sverigetröja
Döpa min son till Loke eller annat fornnordiskt namn.

Alltid ha för små linnen
tribal i svanken.

Gud vad festligt
behöver inte ens ha jobb, kan gå på soc.
Wiking ska den andra killen heta.

Åh jag ser nästan fram emot det
bo på åsen, nära till mamma och pappa.
Röka vid fläkten och lyssna på lasse stefanz.
Och gå i gråa mysbyxor med fläckar på och lukta rök och svett, dricka norrlands guld och njuta av att ha lördag hela veckan.

Underbart
Jag tänker Tabita.
Kanske en liten ring i högra näsvingen?
Ja jävlar...köra filmjölkskurer med jämna mellanrum också.

När man har trubbel i paradise.
Kan lätt bli så när man har musslan på vid gavel.

När jag läser detta så känner jag igen mig. Jag har själv vart på väg ner i detta träsk. Jag har bott på åsen där jag rökt under fläkten, haft gult hår och korta linnen. Jag hade också en hemlig önskan om att ha tribaler i svanken. Tack och lov gick den inte i uppfyllelse. Är du i den sitsen vill jag bara säga: Slit ner den solblekta svenska-flaggan från väggen, krossa Onkel Kånkel-skivan, dumpa 240-killen, och gå till en frisör för i helvete. Så får vi alla en bättre, trevligare värld.





Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0