Glädje

Det är mycket fashinerande att små barn som Isabelle har sån fantasi tycker jag. Att den bara finns där. Vi lekte med hennes gosedjur/dockor idag. Hon tittar nallarna djupt i ögonen och surrar på med olika röster med var och en. Hon tycker det är skitkul när jag låtsas prata med henne genom ett djur. Vilka förväntansfulla ögon hon får. Vad lycklig hon blir när kaninen ber om lite gröt, och hon får ställa sig vid spisen och laga den, ta fram en liten gris och låtsas att det är lingonsylt, och hälla på mjölk så det inte blir för varmt åt lilla kaninen. Och när grodan ber om en skinksmörgås så fanns det ingen skinka. Typiskt. -Går det bra med ost?

Jag tycker det är så roligt att se! Hon är som Lotta på Bråkmakargatan min lilla tjej. Hon kan ALLT. Åtminstone i mina ögon. Jag blir förbluffad varje dag när hon kommer med nya citat och berättelser. Hon säger så självklara saker och jag blir lika impad varje gång. Hon räknar allt hon ser. Berättar om färger och former.

Vi tittade i bondgårdsboken innan läggdags. Jag förklarade då att ägg kommer från hönans rumpa. Hon var väldigt tveksam till mitt påstående och sa: Nääähää...(med en "shit-vad-du-kastar-ljug-nu-mamma-ton")
Jag håller med om att det låter ganska osannolikt. Jobbigt om hon frågar vad som kom först. Hönan eller ägget?

När jag gav godnatt-kramen var hon ärlig och berättade att jag fått snor på min tröja efter kramen. Ja jo...mycket riktigt. Sen ligger hon och diskuterar med dockan en stund innan hon ska sova och när det är dags så ropar hon och informerar: Nu ska jag sova mamma!!! God natt, sov gott, älskar diiig!

Idag har vi en bra dag. Känner bara glädje! Underbara barn!







Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0