Cirkel

Isabelle impar med sina matematik-kunskaper. Matte är ju en viktig del redan på förskolan nu förtiden.
Hon frågade mig här om sistens vad den där grejen heter som änglar kan ha ovanpå huvudet.
Det kallas för gloria, sa jag.
-Jaha. Jag trodde det var en cirkel.
Det har hon iofs rätt i att en gloria är formad som en cirkel. Men CIRKEL? Inte en rund ring eller så, utan en cirkel. Ja, nu förtiden ska man kalla saker för vad dom heter på riktigt. På min tid fanns det dubbla budskap till alla ting.





Igår bakade vi muffins. Jag hade inget bakpulver eller vaniljsocker så det blev som kladdkakemuffins. Och så stoppade vi dit några Ahlgrens bilar. Det låter gott va? Isabelle gillade dom. Men personligen tycker jag inte det var nån höjdare. Bilarna smakade banan när dom smälte och jag och bananer går inte ihop. Men men...det är ju socker så det är klart dom går i.

Och så har vi rensat Isabelles rum och fått in förvaringsskåp till alla vidriga leksaker HALLELUJAH vad jag har längtat efter den dagen. Det är så vackert i hennes rum nu så jag överväger att låsa det och låta henne enbart vara där inne när hon ska sova.

Have a nice week all you English-talking people!
xo xo / Ms Nice mum!


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0