Julbord

Igår åkte vi till Ljusdal, me and Bellie.
Åkte direkt till låka och hälsade på pappa och Helen och sen farmor.
Sen hem till mammsen, fast hon jobbade.
Kollade på tv och käkade götta på kvällen bara...

Och idag var jag, Isabelle och mamma/mormor...hmm vet aldrig hur jag ska skriva allas namn nu förtiden...aja...och fikade iaf. På finess. Räkfralla OCH en dammsugare och päronsoda. Man tackar man tackar.
Kikade lite i parfymshoppen och alla andra affärerna dom har...det gick på ca 5 minuter alltså.
Sen på coop och sen hem.

Kollade på när dom bakade kakor. Orkade inte göra några själv. Jag är duktigare på att käka upp dom.

Sen åkte jag till järvsöbaden där man blev bjuden på julbord av jobbet!
Där fanns allt ett julbord ska ha. Fast hittade inget hårdbröd dock. Så jäkla gott med gravad lax. Det fick jag ju undvika förra julen när jag var på smällen. Var riktigt trevligt att träffa några av arbetskamraterna igen. Fast lilla köttbullen Jennie kunde inte komma. Hon mådde visst inge vidare. Beräknad att föda den 16:e, så jag förstår na.
Nu är jag sååå mätt och såå tröööött!
Blev ju borta i drygt fyra timmar. Längre än jag hade tänkt. Skickade några sms till mamma och frågade om allt gick bra med Isabelle. Jovars fick jag som svar. Men när jag kom hem kom sanningen fram. Hon hade grinat en massa och fortsatte hulka när hon vaknade när jag kom hem. Staaaaaaackars min älskling som sakna mamma på de viset... hehe uscha... nä men jag tror det hade gått bra ändå. Och jag är nöjd för att få vart "mammaledig" några timmar.
Skönt att få tömma boobsen när jag kom hem kan jag lova. Och nu sover hon sött. Kan seriöst tänka mig att slumra en sväng jag med. Men måste stanna uppe och kika på greys...

Men nä nu får det vara slutskrivet. I morrn åker vi hem.

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0