Tråk-mamma

Dagen började tidigt idag. Den har vart lång och jobbig från första början.
Isabelle kan verkligen trötta ut en totalt. Och negativ energi på andra håll gör inte saken bättre.
Tänk om hon ändå kunde sova nån längre stund på dagen eller leka själv en stund... Men det är tur att hon har sina charmiga sidor som väger upp. Snart så kan hon nog sitta själv och då kanske hon får det roligare...hoppas jag.
Hoppas också hon får några nya leksaker i julklapp. Hon är ju så less på det hon har.
Hon är verkligen en fröken som vet vad hon vill. Visst, många bäsar är väl sådär, men om hon fortsätter så här när hon blir äldre kan jag verkligen se framför mig henne liggandes inne på golvet på kvantum och skrika efter glass som hon inte får. Hehe usch...nä så vill vi inte ha det.

Blir extra jobbigt när man är själv hemma med henne. Känner mig som världens tråkigaste mamma som inte orkar hitta på nånting även fast jag vet att hon så gärna vill ha livat omkring sig. Inte konstigt att hon blir så sur och gnällig. Men vissa dagar kommer jag verkligen inte på nånting alls att göra. Så jag få la skylla mig själv.
Nä fy..här sitter jag och snackar skit om min dotter. Inge snäll. Men ibland måste man bara få kläcka ur sig vad man tycker och känner. Jag har ingen direkt som jag kan prata med så jag skriver här i stället. Brukar kännas lite bättre iaf.
Det är faktiskt inte en dans på rosor att få barn. Det hade jag väl inte förväntat mig heller. Men det är verkligen en oerhörd omställning.

Jaja nu fortsätter vi...till slut kom vi iaf iväg till söderrå, där blev hon lugnare. Som vanligt.
Fick oss lite mat där. Och sen fick jag åka i väg och träna. Så jäkla skönt att få en timme för mig själv och bara pumpa järnet och rensa tankarna.

Sen hem. Lite lek och bad. Och sen somnade min flicka nästan med nappflaskan i munnen. Såå trött.
Jag är också vääldigt trött. I kväll ska jag banne mig lägga mig i tid. Annars kommer jag gå under.


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Linda

Man kan inte vara på topp jämt Malle! Du är ju underbar med Isabelle och det vet du!!

Jag kanske kan komma och leka med er nån dag nu när jag är hemma i Ljusdal, vore skoj=)

2008-12-17 21:37:53
URL: http://lindanordquist.blogg.se/
Ellie

Självklart får man tycka att det är jobbigt ibland, man kan inte klara allt själv. Och som Linda säger är du kanon med tösen. Vill också leka med henne nån dag :) Hoppas vi hinner ses på fredag.

2008-12-17 21:45:29

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0