Mera sömnprat

"Jag blir galen, näktergalen, som sjunger i maj, och bygger bo..." Kom och tänka på den konstiga låten idag...haha!

Trött trött trött. Jag blir galen snart...
Varför är det så besvärligt att sova för min lilla stumpa?
Hon vaknar nästan direkt när jag går och lägger mig på kvällarna, sen fortsätter det så fleeera gr varje natt.
Hon börjar grina i sin säng, då tar jag över henne till mig, får äta, sen börjar hon grina mera, tar över henne till sin säng så somnar hon om, vaknar igen, över till mig. Upp och ner, ner och upp.

I morse vaknade hon vid halvsju dessutom, blev svintrött och gnällig efter bara en kort stund. Hennes höga, gälla läten kan vara SÅÅÅ irriterande. Ibland vill jag bara sätta ut en annons på blocket och sälja flickstackarn. Men sen efter hon sovit middag så är hon så underbart härlig. Ligger och flinar, skrattar och babblar, hur nöjd som helst! Det är en jäkla tur att hon är så söt som hon är...
Hon ligger just nu på mage och sover, hon får väl göra det då så kan man hoppas att hon sover bättre så.
Igårkväll var jag in och vände på na många ggr för hon inte kunda slappna av.

Igår på eftermiddagen skulle vi vila i varsin säng, och när jag vänder mig om mot hennes håll ser jag lilla huvudet sticker upp som en ministruts ungefär, ovanför spjälskyddet, haha gud va jag skrattade, hon sträckte också ut sina långa armar och försökte ta tv-dosan som ligger på nattduksbordet emellan oss. Min bråkiga lilla gullhöna!

Helt otroligt att man orkar alltså...  har nu på över ett halvår inte sovit en hel natt. Jippiieyey! Men sånt är livet för en småbarnsmor! Jag vet att många har det värre än oss, men jag får klaga här bäst jag vill!
Hoppas nu på en bättre natt, än en gång.

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

"lilla huvudet sticker upp som en ministruts" haha ja dina beskrivningar är ju för roliga :D

2009-02-12 00:45:10
URL: http://cochise.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0