Över 7 månar

Idag åkte vi ner till lillfjärn, gick en svängom i slasket. Kikade i lite affärer i stan, sen hemköp och hem.
Mina stövlar läckte in lagomt mycket kan jag lova. Dyngsur när vi kom hem.
Och Isabelle vägrar sitta eller ligga normalt i vagnen. Nä, hon ska halvhänga på ena sidan av vagnen så hon nästan trillar ut. Känns ganska ostabilt, men inget jag kan göra nåt åt.

Lilla Isabelle är nu över 7 månader. Vart tar tiden vägen?
Men hon fick inte fira nån sjumånaders dag eftersom det bara fanns 28 dar förra månaden :P
Hon tar sig fram snabbare och snabbare nu, och orden "nej, inte där", börjar eka i lägenheten allt oftare
Hon har också börjat fått mer och mer separationsångest. En riktig liten morsgris är hon :)
Idag höll jag på och dammsuga ute i hallen, då hör jag nåt gnällande bakom mig och där kommer hon i världens fart mot mig. Om hon väl leker på golvet så kan jag smyga mig ut och göra nåt annat, men när jag kommer tillbaks och hon ser mig, då ska hon upp på en gång.

Sömnen är väl som vanligt. Hon somnar vid åtta på kvällen, vaknar kl. 1, får mat, sover till 4-5, sen vidare i våran säng till ca. 7.30.  På dagarna sover hon ungefär 30 min x 3.
Mer och mer mat har det blivit. Nu äter hon mycket bättre, hela portioner, hon har ju vart skeptisk förut eller inte tillräckligt hungrig, men nu börjar hon fatta att man blir MÄTT av sån där mat!
Men det blir små amningsskvättar lite då och då under dagen, kommer dock inte mycket, men hon vill ju så gärna ha.
Allra helst när hon vaknar, även på dagarna, annars blir hon surmulen.
Hon vet verkligen vad hon vill. Gaaaaah man kan bli galen för hon är så underbart vacker.

Nu sjunger Tommie i bakgrunden. Alltid när jag ska blogga tar det en evighet för han ska jävlas. Skitgubbe.
Nu får det räcka.



Sötnöten

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Madde

Det där med hängande över vagnen känner jag igen - vad är det med ungar och hängande? Det där kommer nog sitta i ett tag så vänj dig :D

Btw så tycker jag att vi ska ses på fredag om ni har tid =)

2009-03-09 23:11:35
URL: http://cochise.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0