Ytterkläder

Jag är på jakt efter ytterkläder till min lilla fröken som säkert står och fryser på dagis nu. Nä, just nu sover hon nog men annars liksom..det börjar ju bli iskallt och vi har inte skaffat nån overall eller täckjacka än.
Jag hade iaf tänkt hitta en begagnad overall som alltid kan hänga på dagis och att hon har jacka/täckbyxor hemma. Det är min plan. Men måste förmodligen vänta tills barnbidraget kommer. Är ju sjukt dyrt med varma kläder har jag märkt. Kostar ju lika mycket som för vuxna. Skillnaden är ju bara att hon kommer växa ur det i en rasande fart medan en själv kan ha samma jacka flera år.
Så om NÅN har en varm, mysig overall till salu i storlek 86/92, hör av er! Kanske är nån klädbytardag snart?

Jag måste också ha en ny vinterjacka. Och varma vinterstövlar. Åååh ge mig pengar så jag får shoppa!!
Den här månaden kommer jag inte få mycket alls. Kan väl ta ut några föräldradagar men lönen kommer inte förrän nästa månad. Sånt känns ganska pissigt.

I morse när jag lämnade stumpan på dagis så sträckte hon sig mot fröken själv för en gångs skull och vinkade hejdå utan grin igen! Känns helt underbart. Trodde det skulle ta längre tid innan sånt försvann. Fast det kommer säkert tillbaks då och då. Men nu har hon ändå vart ledig från dagis en vecka.
Och jag sitter på jobbet och slöar.
Har nu beställt tid för att besikta saaben på fredag. Håll tummar och tår på att det inte blir nå dyrare missöden.

Oj vad jag babblar på. Tangenterna går varma.
Äh...ha en bra dag!


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
sandra

Men du, är overaller lika dyra på A&H också? Var där idag och såg att det fanns...

2009-10-14 19:54:15
URL: http://sandrateodorsson.blogg.se/
Anonym

http://www.tradera.com/Rosa-vinter-overall-i-86-92-auktion_100075877

2009-10-14 21:33:23
Anonym

http://www.tradera.com/Overall-auktion_100337396

2009-10-14 21:35:30

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0