Sjukling

Igårkväll hade stumpan en temp på 40,2. Tycker så synd om henne. Hon har aldrig vart så här sjuk förut. Hon har vaknat flera gånger i natt och grinat. Jag ringde 1177 (sjukvårdsrådgivningen) igår för att kolla vad man skulle göra, men dom sa det jag redan visste. Svalt i sovrummet, hon kan sova utan kläder, sen sa hon att vi hellre skulle prova ipren än alvedon. Det tog tydligen bättre. Tommie köpte med sig det idag. En tjock sörja med apelsinsmak. Fick tvinga i henne. Hon vägrar äta och dricka över huvudtaget. Fast jag tror Tommie fått i henne litegrann idag. Själv är man på jobbet och går och oroar sig. Är skittrött för jag knappt sovit i natt. Och så går jag och är nervös över att jag ska bli smittad lagom till helgen då jag har så många roliga planer!
Oj, vad jag babblar. Hoppas hon blir bättre snart. Tänk om hon har ont nånstans? Man har väl ont i hela kroppen vid feber, men det kan ju vara hals eller öron? Och jag har även tänkt på UVI. Hur ska man märka sånt på en sån liten tös? Det är så svårt när hon inte riktigt kan tala om.
Och så vill hon helst ligga på mig helst hela tiden och är jättekramig. Det är både mysigt och jobbigt.
Så är det med oss iaf. Inget dagis denna vecka. Jag längtar till helgen nu. Måtte jag hålla mig frisk.

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Sandra

Uffa stackarn. Måste ju vara hur jobbigt som helst när man inte kan berätta vart man har ont.

Hoppas du får en skoj helg iaf!

2010-03-02 20:49:43
URL: http://sandrateodorsson.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0