Unga mödrar

Jag sitter och kollar på Unga mödrar på tv:n. Och jag blir så upprörd! Jag brukade kolla på det förut men nu är det visst nya avsnitt med nya mödrar från Danmark. Alltså dom har samlat dom mest tragiska exemplen. Det är en stackars white trash-morsa som fått tvillingar. Hennes kille är borta hela veckorna och nu verkar det som han lämnat henne helt. Tvillingarna sover i omgångar och på morgonen brukar hon stänga in dom i ett rum, stänger av babylarmet och ställer sin klocka så hon får sova 4 timmar. Så barnen kan ligga där inne och skrika så att hon ska få sova? Jag tycker väldigt synd om henne OCH barnen, men jag tycker inte att man kan göra så. Hon måste väl skaffa någon slags avlastning av familj eller vänner. När jag var yngre önskade jag att jag skulle få tvillingar när jag blev äldre. Idag skulle jag säga nej tack. En bebis i taget räcker.
En annan ung morsa att lämnat ett ljus i lägenheten så den blev rökskadad. Visst olyckor händer.
Men jag blir så trött. Kan dom inte hitta NÅN bra, trevlig ung mamma som inte sitter och röker i bebisars ansikten och dricker bärs med jämna mellanrum. Det är väl tillräckligt med skitsnack om dom som det är?!
Nä, man kanske ska utbilda sig till socialtant och flytta till Danmark?

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
E

Såg ett avsnitt då tvillingmorsan gick ut och rökte under värkarna med, lämpa!

2010-05-26 18:17:46
Malle

Mmm lämpligt som faen!

2010-05-26 18:23:23
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0