Städartagen

Idag när jag hämtade på dagis så var Isabelle inte där hon borde vara. Jag följde med en fröken och letade. Då hade hon och en liten kille smygit in i fröknarnas fikarum. Där fanns det ju sockerbitar. Mums! Bra koll dom har :P

Nu ligger hon i sängen och sjunger i högan sky.

Tidigare i kväll så kom vi överens om att hennes rum borde städas. Jag började plocka lite och försökte leka arbetsledare, men det sket ju hon i totalt. Allt jag föreslog att hon kunde lägga i lådan var ju genast mycket roligare att leka med. Så jag gjorde hela jobbet själv medan hon satte sig framför tv:n och degade. Men det går förvånansvärt fort när man har lådor att slänga ner allt i. Sen dammsög jag upp alla hårda degklumpar som hamnat över hela rummet.

Sen var det badtime. Eftersom jag vart lite städartagen så gjorde jag rent lite i badrummet också. Fan va med damm man samlar på sig där inne. Resten av städeriet spar jag till jul :P Längtar tills man får byta gardiner och ta fram ljusstakarna!

Nä, nu ska jag göra ett sista ryck inför morgondagens prov.
Och btw, vem lämnar en anonym kommentar med ordet: Finemang? Hmm...

Trevlig måndagkväll :)

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
madde

åh äntligen en till som längtar till att julpynta! Började tro att jag var ensam om det :)

2010-10-25 21:17:45
URL: http://cochise.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0