Gästbloggaren

Har sett att vissa mammor låter sina barn gästblogga, så därför ska även Isabelle få göra det.

Hej allihopa!
I morse var jag fett förbannad. För det första fick jag inte ta med mig min nalle till dagis. Jag får dras med den där skitkaninen dag ut och dag in. Sen fick jag jiddra med morsan ang. vilka skor jag skulle ha på mig. Är så jäkla trött på dom där kängorna. Tacka vet jag gummistövlar. Eftersom jag är mer envis än mamma på morgonen så vann jag den fighten. Skithungrig var jag när mamma lämnade mig på dagis. Och så var inte mina favoritfröknar där och då blev jag ännu mer förbannad. Men sen fick jag några portioner gröt och då blev det ganska okej. Sen hade vi småforskarna. Förra veckan la vi en napp och en bil i en hink med vatten och la ut den sen. Idag hade allt blivit till en stor isklump och det gick inte att få tag i nappen och bilen. Skitskumt men mycket intressant.

Jag är ganska grym på att gå på pottan också. Jag har inte gett mamma någon extratvätt alls faktiskt. Awesome!
När mamma kom blev jag lycklig. Jag vet inte varför, men min mamma tror hon kan göra hur som helst med mig, som om jag vore en docka. Som till exempel att klä på mig. Det kan ju jag själv. Varför fattar hon inte det? Jag kan ta på mig sockarna, ta på overallen, ALLT. När ska hon fatta det? Och vad har hon så bråttomt till liksom?

Sen åkte vi på maxi. Köpte Nicke Nyfiken-boken på bok-rean. Det fanns ju massor med böcker som jag ville ha, men mamma är en snåljudas. Hon gick åtminstone med på att köpa bananer tack och lov!

Sen åkte vi till farmor&farfar. Käkade pannkakor, sen stack mamma iväg. Vad som hände sen är lite av en hemlis, men det blev lite bajsande och lite målande på händer och tröja. Lite tvätt måste hon ju få...
Alltid lika roligt är det att jäklas med mamma när hon kommer och vill klä på mig IGEN. Då föredrar jag att springa så långt bort som möjligt.

Väl hemma fick jag konstigt nog titta på lite film även fast klockan var mycket. Käkade en banan och softade i soffan. Men sen blev det läggdags och jag la mig i sängen med alla mina gosedjur och där ligger jag nu och snarkar. (Tidsinställt inlägg naturligtvis...)

I morgon ska jag hjälpa mamma med tvätten i tvättstugan och jag ska lägga i ALL tvätt i tvättmaskinerna SJÄLV. Vilken tur min mamma har mig. Hur skulle hon annars klara sig?

Mvh /Isabelle Jonsson, 2½ jordsnurr...


Varsågod och skriv så fingrarna blöder!
Amanda

aaahahahaha

2011-02-23 23:07:31
URL: http://bloggparken.se/amanda
Madde

Klockrent!

2011-02-24 14:01:33
URL: http://cochise.blogg.se/
Lotta, mamma till Lucas

=) Charmigt!

2011-02-24 18:45:51
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/
Linda

Haha...Bra skrivet, fortsätt så!!:)

2011-02-25 19:24:47
URL: http://lindanordquist.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0