Kaggesjuka

Jag hade en konstig känsla i magen igårkväll. Isabelle somnade ju som sagt väldigt fort, vilket var mysko. Sen hörde jag henne pipa ett antal gånger under kvällen. Hon kom över till mig strax efter jag lagt mig. Hon hade ett märkligt flin på läpparna. Jag kände på pannan, men hon var inte varm. Jag tänkte ändå att det vore typiskt om hon skulle bli sjuk nu när jag lovat komma tidigare till jobbet. Och det var ju en hel månad sen sist...(!)
Kl 2 så la hon en rejält äcklig kräka i sängen. Mysigt värre. Hopp, magsjuka som alla andra.
Resten av natten var iofs lugn fast jag kunde inte sova. Låg och oroade mig för jobbet, och minsta lilla läte från stumpan var jag beredd att slita upp henne för att rädda det nya lakanet. Men det kom inte mer.
Jag ställde dock klockan på halvsex för att kunna ringa vikarien då. Hon ställde upp! Så himla skönt. Sen ställde jag klockan på halvsju för att ringa jobb och dagis. Suck...jag är så trött nu.

Idag är hon pigg ändå, och har ätit lite banan och macka. Ingen lunch ville hon ha. Får se hur det blir i kväll. Det brukar komma tillbaka då... bäst att stanna hemma några dagar så hon inte smittar någon.
Trist att sitta hemma. Skulle vilja ut och inskaffa vitpeppar och blåbärssoppa. Får ringa och göra en beställning med nån kanske... Fint väder ute också. Gick till tvättstugan och lyckades få en tvättid på torsdag. Jag som tvättade i söndags. Inte bra planering att få magsjuka nu. Måtte jag inte drabbas...

Nä snart ska vi nog ta en middagslur.
Ha en bra dag!

Varsågod och skriv så fingrarna blöder!

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0